Irene_L
[attachment=18815:geum.JPG]
Den här blomman sådde jag förra året och nu blommar den för första gången. Namnlappen har försvunnit men jag tror att det är en Geum men vad kan den heta mer tro confused.gif Jag kommer inte ihåg att jag sådde någon gul nejlikrot men det var från frön som jag hade fått så det kanske har blivit något fel.
Helen i Piteå Zon 5
Jag tycker det ser ut som Fingrört -Potentilla
Irene_L
Aha ...det är ingen geum......fingerört alltså g.gif en sån vet jag inte att jag har sått.
Brukar dom sprida sig väldigt ?
Helen i Piteå Zon 5
Hos mig sprider sig fingerörten genom att den frösår sig rätt bra... men jag tycker inte det är några problem... jag brukar plocka bort frökapslarna jag ser...
Jag upplever den gula som rätt kortlivad perenn men det kan bero på min placering av den... står ganska fuktigt
Irene_L
thanks.gif Helen. Vad du är duktig! tummenupp.gif Javisst är det en fingerört...har kollat på bilder nu och kanske är det en stor fingerört.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon