Lasse Lasse Liten
Tycker ni som omväxling till alla krokodil- och lejonprogram som går på djurkanalerna att det är trevligt att se någon fågeldokumentär? Nån mer än jag som tycker de sänds alltför sällan...
En gång hade jag sån himla tur o lyckades spela in en kolibridokumentär. Fantastisk tv.

Varför inte tipsa varandra om filmer eller kommande tv-program som handlar om fåglar? Jag skulle hellre än gärna spela in en äkta sädesärle-movie så kan jag slå ihjäl nån regnig eftermiddag. yes.gif
Myosotis
De sänds inte alltför sällan, de sänds ALDRIG. Jag har inte Discovery och vad alla såna kanaler heter, har inte sett några krokodiler heller. Svensk tv är jättebra! Man behöver aldrig sitta och titta på tv och tur är väl det när det finns så mycket roligare att göra. Så tyvärr finns det nog inte så mycket att tipsa om. För några år sen gick det en film om smålommen som var bra. En film om Kristianstads vattenrike var också jättebra. Det är helt otroligt egentligen, det finns hur många serengetifilmer som helst (absolut inget fel på lejon och gazeller, men det blir alltid samma sak), men jag har då aldrig sett någon dokumentär om haren. Eller sorgmanteln eller bofinken. Nej, det ska vara action och dålig musik och snabba klipp. För mycket fakta är farligt, det kan skrämma ihjäl tittare. ”Allt om djur” som gick på ettan ett tag var faktiskt bra. Lite fånigt upplägg, men man lärde sig massor fast det var ett barnprogram. Hoppas det går i repris.
Aqvakul
Instämmer med allt som Myosotis skrivit. Så mycket spännande det finns att lära sig, men numera ska allt vara snabbt, farligt och dramatiskt......
Myosotis
Tror du att det har med den fiktiva målgruppen att göra? Jag tycker det känns som om de riktar sig till människor som inte finns, de är så rädda att skrämma bort tittare som inte är naturintresserade (som nog knappast tittar på naturprogram ändå) att de istället skrämmer bort oss som är intresserade och som vill lära oss mer. Jag orkar oftast inte ens se på Mitt i naturen längre, meningslösare halvtimme får man leta efter, jag blir rastlös bara jag tänker på det. Jag vill se djur, inte programledarens j-a ansikte i närbild!!! ranting.gif
Läste en gång i en tv-tidning att någon tyckte så illa om ett trädgårdsprogram, han skulle tvunget förlöjliga det lugna tempot, de latinska växtnamn som förekom etc. Men hallå, om man inte är trädgårdsintresserad behöver man väl inte titta på det?!! duh.gif Det är som om jag skulle titta på formel ett och sen klaga på att där var en massa bilar som körde alldeles för fort.
Lasse Lasse Liten
Eftersom jag jobbar som musikpedagog o med nya läromedel för ungdomar - jag brukar skylla på det - så måste jag abonnera på de hippaste musikkanalerna. whist.gif Och då får man på köpet AnimalPlanet. Ja, där är mycket från Serengeti o djurpoliser m.m. Men som sagt undantag händer väl en gång vartannat år.
Myosotis
Jag är inte säker på att jag skulle vilja ha Animal Planet även om det hade varit gratis. Man skulle liksom känna sig tvungen att titta på allting, bli stressad över allt man missar, spela in och sen aldrig kolla på det... Man kan ju inte sitta framför tv:n hela tiden!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon