kristinabranteryd
Hej

Mina lungört blev plötsligt svulstigt stora! De är fulla i blommor som i princip har blommat klart och bladen är relativt ynkliga. Kan jag klippa ner dem nu? Växer bladen till sig efterblomningen tro? De var snyggare i fjol......

Det samma gäller faktiskt min Jack Frost. Den var snyggare innan den blommade med härligt stora blad. Nu blev den stor med en massa blommor, men små blad. Ska den också klippas ner rejält tro eller ger den upp då? Den är så grymt läcker.....

Om du vet, snälla du svara.

Mvh Kristina
Fenja
Jag brukar klippa bort blomställningarna när den blommat över. Hårdare än så har jag aldrig klipp mina.
Mvh
Fenja
embees
CITAT (Fenja @ 28-05-2008, 13:35) *
Jag brukar klippa bort blomställningarna när den blommat över. Hårdare än så har jag aldrig klipp mina.
Mvh
Fenja

Detsamma gör jag. Finns ingen anledning att ha kvar fröställningarna om man inte vill ha lungört som ogräs..... naughty.gif
kristinabranteryd
Tack för svaren! Då ska jag klippa mina också. Klipper ni Jack Frost också?

/Kristina
embees
CITAT (kristinabranteryd @ 28-05-2008, 22:05) *
Tack för svaren! Då ska jag klippa mina också. Klipper ni Jack Frost också?

/Kristina

Du menar Brunneran? Förgätmigej? Nä, min sådan ska få stå och fröa av sig. Om det inte var för det hade jag snyggat till och klippt bort de utblommade blomstänglarna bara, inte bladen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon