Full version: Kompostbehållare!
catlin
Jag har av min underbara sambo fått en kompostbehållare. En Stiga Kitchen om det säger er nånting???

Iallafall så är det ju en varmkompost. Så mycket vet ju till o med jag. För organiskt avfall..Hm...d e väl även sånt som inte e grönt?

HUR; VAR; NÄR; O VARFÖR GÖR JAG?????

lägger ja även grön kompost där? (=gräsklipp mm) eller ä den bara till för annat?

Har ännu inte fått den, kommer på måndag, men ja vill vara VÄL förberedd wacko.gif

O så står d att den sköts av maskar o mikroorganismer som kan utbvecka en värme ända upp till 70 grader?? Hur då?

Ja, ja blir glad bara jag får svar på EN av alla fundringar smile.gif
Anita
Jo du den skulle man ha. Har tittat snett på den länge men priset avskräcker 3.500 eller kanske mer. Kanske inte så många som har erfarenhet av den. Inga växtrester fick jag till svar vid en demostration.
70 grader låter lite mycket för maskarna. Här finns visst en bruksanvisning.
|http://www.stiga.com/SearchFS.asp?Country_Id=2&Category_Id=15&ProductInfo_Id=448|
Cilla
Hej Catlin och grattis till komposten!

I början kan det kännas som att mycket kunskaper behövs för att kunna kompostera - men det är i själva verket mycket lätt att lägga matrester i en låda...

Man kan göra det komplicerat genom att köpa till extra spån, kompostmull etc - men man kan göra det enkelt genom att ta trädgårdens egna torra löv också.

I tidigare inlägg i den här tråden finns svar på hur man startar en kompost, och sedan finns det härliga böcker också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon