Full version: Tomater
ingrid fuxwall
Valpen och jag var i lilla samhället och gick i dag och passerade blomsteraffären. Där sålde man tomatplantor för 39 kronor - bara ½ så stora som de jag har här hemma!!! Är det så dyrt i år eller är det bara just den affären som har hutlösa priser?
Sussie F-Flower
Jag vet inte vad som har flugit i så många handlare.
Jag såg i K-Rautas senaste "blad" att de sålde tomatplantor i 15 cm krukor, 45 cm hög, för 79:- st. (ord. 89:- stod det!!!!!!!!!!!!)

Va????????? Vilket vansinne!!!

Dom lär nog få slänga allt, för ingen kommer att köpa.

Ef.s. jag själv fått både löss och spinn och sorgmyggelarver på mina egna (döda till 75%) så tänkte jag köpa några, men jag gick av ren tillfällighet till Ica Maxi en bit därifrån, och där utanför sålde ortens handelsträdgård självuppdrivna Gardeners Delight för 10:- st. De var ca 40-45 cm höga och hade små knoppar.

Ska nog åka dit och köpa några fler imorgon...

Men visst har det blivit "uppsjåsade" priser...!
Fru fet
Tja, min närmaste plantskola sålde slanggurksplantor med ett par karaktärsblad (typ 3 cm hög) för 30 kronor. Hallå! Gurka gror snabbt och lätt och en hel påse kostar ju knappt det eller?
Vissa saker köper jag gärna plantor av, chili exempelvis som man måste så så tidigt på året, men tomater är ju relativt enkelt och snabbt om man nu inte drabbas av ohyra förstås.

jenny
ingrid fuxwall
Tack för Era svar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon