fjonke
Min lilla hane på 2,5 år blir svårt förvirrad varje gång han träffar min brors hund som är en kastrerad hane. Han beter sig på samma sätt som om det vore en löptik.Min vovve slutar aldrig att slicka på den andra hanens...ja ni kanske förstår vad jag menar. Till slut blir jag bara arg och kopplar min lilla så att han inte kommer åt att förfölja den andre. Jag skäms nästan när jag ser hur han dreglar efter denna hane,känns som om han vore homosexuell. Och det får han väl vara men jag har aldrig hört talas om det förut. Nån som vet nåt och kan ge mig ett svar på varför det är så intressant med en kastrerad hane?
Anic
Jag är inte säker, men en kastrerad hane "luktar" inte som fertil hane, utan luktar kanske mer som en tik. Jag har för mig att jag hört något liknade innan, men som sagt jag är väldigt osäker. Jag har dessutom hört talas om homonsexuella djur också, så vem vet naughty.gif
pejori
Det beror lite på hur länge den andra hunden har varit kastrerad. Den luktar som en hane, men är ändå inte som en hane.
Den unga hunden (din hund) har ännu inte lärt sig skillnaden mellan en vuxen hane och en unghund, (han är själv fortfarande en tonåring). Med tiden lär han sig skillnaden mellan tikar och hanar/kastrerade hundar. tummenupp.gif
herkules
mina hundars (jag har puli, du också med tanke på profilbilden?) bästa hundkompis är en kastrerad dvärgpudelhane och mina hannar behandlar honom precis som om han vore en tik, han kan fräsa ifrån till dem när de blir för närgångna och de tar det precis som de skulle gjort om han verkligen var en tik. mina hundar är 10 år och pudeln 8 år, han har varit kastrerad i 3 år.

en av mina hundar är vansinnigt hanhundsilsk men kastrerade hannar går utmärkt just för att han ser dem som tikar.

pejori
CITAT (herkules @ 29-05-2008, 00:06) *
mina hundars (jag har puli, du också med tanke på profilbilden?) bästa hundkompis är en kastrerad dvärgpudelhane och mina hannar behandlar honom precis som om han vore en tik, han kan fräsa ifrån till dem när de blir för närgångna och de tar det precis som de skulle gjort om han verkligen var en tik. mina hundar är 10 år och pudeln 8 år, han har varit kastrerad i 3 år.

en av mina hundar är vansinnigt hanhundsilsk men kastrerade hannar går utmärkt just för att han ser dem som tikar.

Håller med fullständigt. tummenupp.gif
Mina äldre hundar, har alltid behandlat en kastrerad hane som en tik som inte löper.
Men mina unga hanar (före tre år, ) har inte varit lika nogräknade. dom ha många gånger varit översexuella, tills dom lärt sig vad som gäller
fjonke
Tack för era svar.Nu vet jag lite mer om min puli.
Anma
CITAT (pejori @ 28-05-2008, 23:56) *
Det beror lite på hur länge den andra hunden har varit kastrerad. Den luktar som en hane, men är ändå inte som en hane.
Den unga hunden (din hund) har ännu inte lärt sig skillnaden mellan en vuxen hane och en unghund, (han är själv fortfarande en tonåring). Med tiden lär han sig skillnaden mellan tikar och hanar/kastrerade hundar. tummenupp.gif

Det råkar vara min kastrerade hanne som var den stackarn som blev drabbad av fjonkes hunds överdrivna närmanden... han har varit kastrerad i över tre år och är fyra och ett halvt år gammal.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon