Full version: Flaxss
lissa
Jacarandan klarade sig verkar det som.. Visserligen har dom nya grenarna blivit mindre, och så ligger den långt efter med årets tillväxt, för förra året vid den här tiden var den bra mycket större...Albizierna också för den delen....t om jordgubbarna är konstiga, har ätit 4 men inga nya blommor i sikte. Inget är som det borde vara verkar det som, konstigt år, men sätter in en bild på Jacarandan..Jag kom på att för att kunna se grenarna så är det bästa sättet att ta bilden på kvällen, annars blir dom ju som om dom vore genomskinliga..Såg just att man skymtar Albizian till höger på bilden ,Bladen har stängt sig för natten så man ser i princip bara konturen av grenarna.
[attachment=18894:DSCN6789.JPG].
Alexander-VG-zon3
fast så blir ju bladen när den utsätts för väder ,, lite mindre och stabilare för att tåla vädret . men jätte roligt att den klarat sig ,, om du vill kan du ju snart toppa den så den får grenar .

min egen dog ju i vintras och frön har jag inte köpt än .

Albizian har jaf 3stycka nu som jag fått upp av den vanliga ( står ute nu med ett akvarium över sig som ett miniväxthus ) sedan har jag sått fler av en härdigare sort som ska tåla kyla bättre . dom ser spökliga ut när dom viker bladen om natten . och hos mig har jag ju kalla nätter än runt +5c +10c men det har mina klarat dock är ju dagarna varma i norr runt +15c +30c och i solen betydligt varmare . plus att det är så väldigt torrt får vattan dom små liven en hel del ,, dom har faktsikt inte växt så mycket nu när det blev så här varmt ,, växer dina albizia bra ?

ska du ha kvar din jacranda ute nu om vintern också ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon