Full version: Fiberduk?
kikalt
Jag har nyligen satt upp en pallkrage där jag har sått morot, sallad och rödbetor. Min mamma tyckte att jag skulle ha på fiberduk, så jag har köpt en sån och lagt på kragen. Men hur gör man? Ska man ta bort den nånsin, eller ska den ligga drä hela tiden? Behöver inte fröna få direkt solljus alls?
Tacksam för svar!
Bassam
Du har rätt, så jag tycker om du kan sätta den när du känner att skall bli kalt.
Lycka till, H: Bassam

hjärtegull
Fiberduken släpper igenom ljus, och höjer temperaturen en aning, så det är väl egentligen ingen skada om du låter den ligga kvar. Plus att den förhindrar angrepp av morotsflugan.

Se bara till att det är avstånd mellan fiberduken och odlingen, så den inte ligger och trycker på alla småplantorna.
kikalt
Tack för era svar!
När det börjar komma upp lite grönt tänkte jag bara ha fiberduken på morötterna, men då låter jag den ligga över hela odlingen än så länge. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon