Full version: Jasmine - ta skott?
Kristinag
Jag har en stor och gammal Jasminebuske på tomten. vet inte vilken sort det är, men den har vita ljuvligt doftande blommor. Jag undrar om det går att ta skott av den eller om det gäller att gräva upp den för att behålla den? Den måste bort från nuvarande placering.
eden
Jag har samma funderingar, Kristinag. Kanske att man kan ta en gren och låsa med en krok och täcka med jord över kroken. ngn. som vet om det funkar?
CillaM
CITAT (Kristinag @ 29-05-2008, 20:25) *
Jag har en stor och gammal Jasminebuske på tomten. vet inte vilken sort det är, men den har vita ljuvligt doftande blommor. Jag undrar om det går att ta skott av den eller om det gäller att gräva upp den för att behålla den? Den måste bort från nuvarande placering.

Det du har är en schersmin, inte jasmin. Det går att ta sticklingar, men det bästa är att kapa ner den och sedan låta grävmaskinen göra en flyttning till ny plats.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon