Full version: Se på bilder
eden
Det finns ett stort antal odlare som har ett fotoalbum upplagt som alla kan titta i. Varför, alla ni som tittar, kan ni inte skriva några ord om bilder ni tittat på. Alla som har album vill få en reaktion på sina bilder. Är det för jobbigt eller???.....
Krolliljan
Jag tycker nog att det är rätt många som skriver. Många som tittar är gäster och kan inte skriva kommentar. smile.gif
eden
Det kan vara en förklaring som jag inte tänkte på. Har bara tittat på alla album och viningar och ser att albumen tittas i. Det finns ju sååå mkt. bra bilder och fotografer.
Krolliljan
Visst! Sen jag blev medlem tittar jag sällan i mina trädgårdsböcker och tidningar. Bilderna här ger mig tillräcklig inspiration. tummenupp.gif
Kat
Jag tycker det är svårt att skriva något om varje bild man går igenom. Ofta är det ju närbilder på växter och de är svåra att kommentera på något vettigt vis.
Visst är det kul med kommentarer, men trots allt verkar ju de flesta av oss ha ganska alldagliga bilder och trädgårdar. Det blir lite krystat om man ska utbrista "snygg stenläggning" om varje trädgårdsgång man ser eller uttrycka beundran för varje ros som hamnat framför linsen.

Men å andra sidan har inte komplimanger varit min starkaste sida någon gång heller.
Netha
Vandrar runt i måååånga album nästan dagligen, men har aldrig skrivit någon kommentar.
Njuter av alla vackra bilder. smile.gif
Nostalgia
CITAT (eden @ 29-05-2008, 21:53) *
Det kan vara en förklaring som jag inte tänkte på. Har bara tittat på alla album och viningar och ser att albumen tittas i. Det finns ju sååå mkt. bra bilder och fotografer.

Hej eden!
Jag tycker precis som du att här finns sååå mycket bra bilder men jag kan ju erkänna att jag är hemskt dålig på att lägga en kommentar till dom bilder jag gillar mest. Jag har också en lten fråga, hur lägger man en kommentar till en bild som ligger i ett album confused.gif Jag har bara kommenterat bilder på första sidan. Tacksam för svar.

Jag gillar skarpt dina "arbetsbilder" vilken nostalgi wub.gif
eden
Hej alla och tack för reaktioner på mitt inlägg.

Du Nostalgia62 som funderar på att ev. skriva ngt. om en bild i album. Klicka upp bilden, scrolla upp, så får du en ruta där du kan skriva. Hoppas det funkar.

Till dig Kat, min tanke var inte att bara att tycka bra om bilder utan när man tittar på t.ex. en , som du skriver,plattsättning, kan ju en "betraktare utifrån" se ytterliggare möjligheter och ev. komma med förslag. Hoppas att min tanke inte missuppfattas som kritik mot det som skapas av alla duktiga odlare utan ser det som ngt. positivt.
Kat
CITAT (eden @ 31-05-2008, 14:35) *
Till dig Kat, min tanke var inte att bara att tycka bra om bilder utan när man tittar på t.ex. en , som du skriver,plattsättning, kan ju en "betraktare utifrån" se ytterliggare möjligheter och ev. komma med förslag.

Så långt tänkte jag inte ens.
Antagligen för att jag aldrig får några idéer om hur andra ska förbättra - utan bara jag själv kan göra hos mig wink.gif

Ytterligare en sak jag saknar i albumen: en sökordsfunktion!
Vore inte det bra?
Så kunde man söka på exempelvis "pergola" och få upp en massa bilder från olika album! tummenupp.gif
HelenJ
CITAT (Kat @ 01-06-2008, 13:28) *
Ytterligare en sak jag saknar i albumen: en sökordsfunktion!
Vore inte det bra?
Så kunde man söka på exempelvis "pergola" och få upp en massa bilder från olika album! tummenupp.gif

Det har jag också saknat! Hoppas det kommer...
eden
Tycker att det är kul att ni som skriver svar, nu börjar komma med superbra förslag. Detta med en sökfuktion trodde jag finns men inte hittat ännu. Har inte lärt mig allt vad möjligheter det finns på odlasidan. Skickar med en blomma att pigga upp natten med om det är någon som är vaken nu.
Biggan_
CITAT (eden @ 02-06-2008, 00:43) *
Tycker att det är kul att ni som skriver svar, nu börjar komma med superbra förslag. Detta med en sökfuktion trodde jag finns men inte hittat ännu. Har inte lärt mig allt vad möjligheter det finns på odlasidan. Skickar med en blomma att pigga upp natten med om det är någon som är vaken nu.

Så söt! wub.gif
eden
Tycker jag med. Det kommer mer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon