Lemonne
Köpte tre sticklingar av pelargonen Mexica tomcat förra året (här från odla), och har fått tre olika färger! Hade ni samma problem? Bild nr 3 ser ju snarare ut som en Tomcat, så jag antar att det är en av föräldrarna och att sticklingen reverterat. Men bild nr 2? Vad blev det? Ny sort?

Jag är bara glad - det här är ingen gnälltråd - jag tycker alla tre är jättevackra wub.gif

[attachment=18937:Mexica_Tom_org.jpg]

[attachment=18938:Mexica_Tomcat.jpg] [attachment=18939:Tomcat.jpg]
Lemonne

Men inte kan jag varit ensam om att köpa Mexica tomcat från odla?
Anki V
Jag köpte mina sticklingar i år och nu finns det små knoppar.
Om några veckor kan jag berätta hur mina ser ut yes.gif
/Anki
stennie
CITAT (Anki V @ 31-05-2008, 08:59) *
Jag köpte mina sticklingar i år och nu finns det små knoppar.
Om några veckor kan jag berätta hur mina ser ut yes.gif
/Anki

Samma här! 000.gif
Storåtjejen
Jag köpte tre sticklingar förra året också och jag fick två Mexica tomcat och en Tomcat. Vet inte riktigt vad den i mitten kan vara för sort tyvärr. Jag tänkte som så att eftersom de sålde både Mexica tomcat och Tomcat hade det bara blivit en förväxling. Fast det är bara min gissning confused.gif

Vackra är de iaf. Just nu är det bara min Tomcat som blommar.
Anki V
Nu blommar min Mexica Tomcat och den ser ut så här….nästan.
[attachment=20443:M_tomcat_Large_.jpg]

Den är lite mer åt det vinröda hållet än bilden visar. Det var helt omöjligt att få kameran att återge exakt färg.

/Anki
lenaisabella
Ja du..jag upptäckte nu också att jag fått fel jag med..
Två är som de ska..den andra var vit..få se om jag kan få in bilden..
Det är nog Odla som har sorterat fel..

Men visst är det roligt att få en annan sort också..!
tegist
Kul att ni andra blev så glada över att få fel. =( Jag blev mycket ledsen när jag såg hur de blomma. Mina är ljust rosa med vitt i. Det såg ganska träligt ut eftersom dom var ganska ljusa och jag plantera dom med vita perlagoner=( såg fram emot mina lila.=(
Wilmer
Mina blommar inte de har nog fått för lite sol. Men däremot köpte jag några..lilac något.. hos min lokale handlare. Blev så glad när det blev knoppar. Knallröda blommor.. Jag hade inte uppskattat felleverans faktiskt.
Meriona
Jag fick två Mexica Tomcat från Odla iår och de ser ut som bild 1 båda två, alltså ska det vara rätt enligt vad som utlovades. Jättefina! kompiskram.gif Men det är alla 3 dina, precis som du sa....

CITAT (Wilmer @ 05-08-2009, 23:40) *
Mina blommar inte de har nog fått för lite sol. Men däremot köpte jag några..lilac något.. hos min lokale handlare. Blev så glad när det blev knoppar. Knallröda blommor.. Jag hade inte uppskattat felleverans faktiskt.

Corrinte Summer Rose Lilac var det du köpte, jag köpte en också samtidigt. Och den är rosalila som den ska vara... Tur jag har då! whistling.gif
ingrids
Köpte både Tomcat och Mexican Tomcat och det ser ut att vara rätt än så länge (4 av sex har slagit ut). Eftersom jag är lite petig med färgkopositon hade jag också blivit sur, helst när man väntat så länge. Har satt mina bland silvernjurvinda mot ett vitt plank och är mycket nöjd med mig själv.
Wilmer
CITAT (Meriona @ 13-08-2009, 17:42) *
Jag fick två Mexica Tomcat från Odla iår och de ser ut som bild 1 båda två, alltså ska det vara rätt enligt vad som utlovades. Jättefina! kompiskram.gif Men det är alla 3 dina, precis som du sa....
Corrinte Summer Rose Lilac var det du köpte, jag köpte en också samtidigt. Och den är rosalila som den ska vara... Tur jag har då! whistling.gif

Jahapp, två av tre är klarröda, äckelpäckelfärg. Halvkul att vänta hela sommaren på det. En chans kvar, knoppar på den sista.... Morrrr!!!
Meriona
trostar.gif Sååja...
Wilmer
Meriona vill kanske övervintra sin Corrinte på landet naughty.gif .
Meriona
CITAT (Wilmer @ 24-08-2009, 22:39) *
Meriona vill kanske övervintra sin Corrinte på landet naughty.gif .

Hihi, ja den kan bli kvar där också, som hyresersättning, om hon får ta med några kompisar. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon