Full version: Fler som blommar nu
svennis
Nu blommar fler

Prairie Down är ståtlig
1 099.JPG

Wildenfels Gelb

1 011.JPG

Seager Wheeler

1 016.JPG

noranettan
Med såna härliga bilder är det inte svårt att förklara varför man gillar spinosissimagruppen!!!!
svennis
Några fler bilder--
Maigold

1 045.JPG
Fruhlingsduft

1 040.JPG

Poppius

1 041.JPG
Claus Groth

1 011.JPG

1 022.JPG

1 034.JPG

susehn

rolleyes.gif Himmel vad man blir somrig och glad till sinnes när man ser dina fina bilder! Å vad MÅNGA rosor som blommar hos dej redan!! Jag har spanat och spanat, men inte ens sett minsta lilla tillstymmelse till knopp!! SUCK!!
Hur gick det förresten på din öppna trädgård, många beundrande besökare?

a0a.gif Glad sus som ÄNTLIGEN slipper ut i trädgården igen efter alla examensfester!!
AnnammA
Wrams Gunnarstorp, el "American Beauty", som den numera sägs heta blev först ut. Tidigt, tycker jag!

A.M..JPG
"Alchymist" , "Therese Bugnet" och några till har knopp...

Alch.JPG

Biggan_
thanks.gif svennis, nu fick jag ett namn på min namnlösa ros! För visst är det väl en Poppius jag har? Eller?

[attachment=19083:IMG_6922rosenknopp.jpg]

[attachment=19084:IMG_7080poppius.jpg]

[attachment=19085:IMG_7111ros.jpg]
svennis
CITAT (Biggan_ @ 02-06-2008, 10:03) *
thanks.gif svennis, nu fick jag ett namn på min namnlösa ros! För visst är det väl en Poppius jag har? Eller?

[attachment=19083:IMG_6922rosenknopp.jpg]

[attachment=19084:IMG_7080poppius.jpg]

[attachment=19085:IMG_7111ros.jpg]

Fina bilder, fin ros!
Men inte Poppius,
Då skall jag äta upp min hatt. laugh.gif
/svennis
Stiffe
Nej Svennis, det vore väl synd på en sådan fin hatt? Men, det är iofs ett säkert "bet", ty Poppius kan det inte rimligen vara. Jag är så säker att jag också lovar att äta upp min hatt om det är en Poppius. Hur kan jag vara så säker? Jo, jag var och tittade på Svennis rosor i helgen, inkl hans rejäla Poppius, och den är det inte, men väl skulle det kunna vara Frühlingsduft? Svennis, du har ju den också blommande nu.

Jag återkommer till din rostour när jag får lite mer tid över. Till alla som missade Svennis öppna trädgård kan jag bara säga att det blir inte bättre förutsättningar än vad det var nu i helgen. Hade vi inte haft våra trädgårdsmästarhattar på oss hade vi förmodligen fått solsting mitt bland alla blommande och doftande rosor. cool.gif
Biggan_
CITAT (svennis @ 02-06-2008, 20:19) *
Fina bilder, fin ros!
Men inte Poppius,
Då skall jag äta upp min hatt. laugh.gif
/svennis

Spara du hatten till ett annat tillfälle! rolleyes.gif
Du vet inte vad det är för en ros? Doftar underbart, har massor av taggar på gamla veden. Jag har den i en jättekruka med ställning för grenarna blir jättelånga.
Jag tyckte bara att den var så lik din Poppius. Om inte du vet så kanske någon annan kan hjälpa mej.
svennis
Beth, ny ros från Rosenposten.

4 057.JPG

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon