Betty
Hej allihopa, nu är jag här igen! biggrin.gif
Jag är så glad och rörd för alla hälsningar jag fått från er medan jag låg på sjukhuset, jag vill att ni ska veta hur mycket ert stöd värmer. kram2.gif

Jag skrevs ut och fick komma hem på tisdagkvällen vid 19-tiden (ca ett dygn innan vårdstrejken avbröts...) Min punkterade lunga hade läkt ihop och eftersom mitt tillstånd inte längre ansågs akut så fick man inte operera mig och jag skrevs därför ut. Jag har dock fortfarande kvar en stor försvagad emfysemblåsa som kan spricka och därmed orsaka ännu en spontan lungkollaps. Den kommer att opereras bort senare men när exakt det blir vet man inte, det finns just nu ca 1000 uppskjutna operationer i mitt landsting och min kommande operation kommer att få trängas i den kön... hur många månader det handlar om kan man inte svara på... dunno.gif
...men brister den spontant så slipper jag köa och opereras akut... [attachment=18959:doctor.gif] det är nästan så att jag hoppas på det för att slippa den otrygga känslan av att inte veta om lungan kommer att hålla fram till ett planerat operationsdatum...

Nu har jag fått 8 veckors flygförbud och det känns ju inte så kul precis, hoppas att jag inte får några erbjudanden om privata flygturer i sommar som jag då blir tvungen att tacka nej till - för jag älskar ju att flyga! [attachment=18964:whoosh.gif]

Stort thanks.gif för alla krya-på-dig-korten, både de enskilda och det gemensamma från er mina vänner här på Odla. Och jättemycket tack för den fina glasskålen fylld med några av mina favoritgodissorter och presentkortet. bravo.gif
Jag kommer bl.a. att köpa ett träd för pengarna, kanske ett nytt äppelträd eller nåt annat fruktträd. Jag kommer att kalla det för "Odlaforumisternas vänskapsträd" och plantera det framför huset så att jag kan se det från mitt köksfönster. happy.gif

smiley_small_hug.gif och stort tack för alla hälsningar här i forumet. Ni är de bästa cybervänner man kan önska sig. kompiskram.gif
ingrid fuxwall
Krya på dig smiley_small_hug.gif
Helen i Piteå Zon 5
Kul att se dig här igen smiley_small_hug.gif
Skönt att du har fått komma hem igen... ta det nu lugnt och låt familjen ta hand om dig smile.gif så ses vi säkert längre fram i sommar yes.gif
titti49zon6
Åh, vad skönt att höra att du är på banan igen tummenupp.gif
Ta det nu bara lungt och se till att du mår bra, kanske vi ses i sommar
kompiskram.gif på nåt arrangemang
Magdis
Så skönt att du är hemma igen. Hoppas nu att du får må bra och inte behöver vänta alltför länge på operationen. smiley_small_hug.gif
Monica M zon 4
Härligt att se dig igen! Och hoppas du slipper flygturserbjudanden de närmsta veckorna. smiley_small_hug.gif
zaaritha
Gigantisk kram! blomma.gif
Netha
Välkommen tillbaka Betty. smiley_small_hug.gif
Var rädd om dig och låt nu familjen passa upp och sköta om dig på bästa sätt.
Håller tummar för att du ska slippa vänta alltför länge på operation.
Krolliljan
[attachment=18968:yocco.gif] Välkommen tillbaka.

Krya på dig.blomma.gif
Betty
Tack, tack! wub.gif

Ja inte gör jag så många knop ännu... giggle.gif har just nu jordens träningsvärk i vaderna, har aldrig förr tyckt att vårt hus är såååå långt, bara att ta sig från sängen till badrummet känns som en lagom lång normalpromenad - och att gå ända bort till vardagsrummet känns nästan som ett marathon, behöver nästan stanna till och sätta mig en stund efter halva vägen! ohmy.gif

På sjukhuset hade jag en dräneringsslang fäst i en "sug" i en panel på väggen. Slangen var ca 6 meter lång, precis så lång att jag nådde till toan och duschen i badrummet. sweatingbullets.gif
Netha
Stackars. trostar.gif

Men ...du kan iaf trösta dig med att du kör ett marathonlopp (minst) dagligen ...
menar ... hur många, förutom du ... klarar det. tongue.gif bravo.gif

Kämpa på!
Vi är många som håller tummar för dig. smiley_small_hug.gif
malin72
oj vad kul att "se" dig igen smiley_small_hug.gif ett jätte krya på dig nu och ta inte ut knopen för mycket så du överanstränger dig nu nono.gif utan ta allt i godan ro yes.gif
låter ju jätte skojj med ett träd!! Håller tummarna att du itne behöver vänta för länge nu och att allt blir bra rose.gif blomma.gif
pejori
Så underbart att du är hemma igen. smiley_small_hug.gif
Har saknat min kompis och dina inlägg på forumet. kompiskram.gif kompiskram.gif
hoppas att du kopplar av och kan vila upp dej i lugn och ro ett tag. tummenupp.gif
Det tar tid, att få tillbaka orken och flåset efter en sådan smäll.
Vila... vila...och ta det piano, så är du snart vid full vigör igen smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Välkommen hem. kompiskram.gif

Berith
kompiskram.gif Kul att se dej igen, vet du...
Alba
Härligt att du är här igen. Välkommen tillbaka.

Så roligt med ett Odla-träd. Nu måste ju vi alla med föreande cybertankar se till att det växer bra och ger mycket frukt.

Ta det nu lugnt och njut av sommaren så ska du se att det snart är full fart igen.

smiley_small_hug.gif

Biggan_
Åh Betty, vad jag har saknat dej! kompiskram.gif Välkommen hem och tillbaka till odla. smiley_small_hug.gif
Hoppas nu du kryar på dej ganska så snart så du får njuta av försommaren och din trädgård.
skogstroll
Krya på dig från mej med!!! rose.gif
Monaxe
Kul med ett träd, det kommer nog att växa på bra med förenade Odla tankar...

Krya på dej!
Betty
Ni är ju bara för goa, jag blir rörd till tårar av all omtanke! (fast jag skyller tårmildheten på tillfällig svaghet och tappad steglängd. Egentligen är jag en riktig tuffing whist.gif ...)
smiley_small_hug.gif på er allihop.
AnnammA
Krya på Dig! blomma.gif
stennie
Härligt att du är tillbaka igen...Bli nu fort frisk och njut av sommaren!!!!!

Gillan
Åhh så härligt att se ditt namn här igen Betty smiley_small_hug.gif . Hoppas att du snart ska känna dig så stark att du åtminstonde kan sitta i din trädgård och njuta av alla blommor som slår ut. Det kommer förmodligen att klia nåt förskräckligt i odlafingrarna, men du får väl blunda för ogräset och bara njuta av allt det vackra.

Vad härligt det låter med ett Odlaträd. Vilken sort det än blir så kommer det säkert att växa med en fantastisk kraft med tanke på alla odlaiters tankeöverföring.

Se nu bara till att samla så mycket kraft du kan kompiskram.gif .................vem vet, du kanske till och med klarar av ett riktigt maratonlopp till slut biggrin.gif
Bettson
Kul att se dig igen smiley_small_hug.gif , en fighter klarar sig alltid så du är snart i form igen
aanderss
krya på dig
Aqvakul
Sköt om dig Betty! wub.gif
anne-li i olofstorp
Hej!
Har missat hela den här sjukdomshistorien!!!!
Om jag hade vetat hade jag varit med och önskat god bättring tidigare, men det är väl fortfarande tid!
Krya på dig!!!! tummenupp.gif
Bettis
Håller med alla andra krya på dig och saknar dina inlägg, vi hörs snart igen tummenupp.gif
Betty
thanks.gif för alla era omtänksamma tillrop!
Har lite svårt att sitta stilla på altanen och titta på allt som växer (inkl. ogräset...) kan inte låta bli att peta lite i rabatterna, ta bort en och annan maskros och så där... rolleyes.gif

Idag när distriktssköterskan kom för att ta blodprov och ge mig "dagens spruta" så bad hon att få titta närmare på min trädgård, hon är trädgårdsintresserad men har för lite tid för sin egen trädgård, jobbar heltid. Hon tyckte det var fint och det kändes jätteskoj att få visa upp vårträdgården. Hon bad att få komma tillbaka senare i sommar också och titta när allt växt upp ordentligt, än så länge blommar ju bara vår och försommarblommorna. Senare kommer alla perenner, liljor, klematis, rosorna o.s.v. biggrin.gif
Lars-Olof Arvids
Betty, vad roligt att du är hemma igen och kan vara med här på Odla! Krya på dig och njut av sommarens alla blommor! smiley_small_hug.gif

Olle
Betty
Tack Olle! smile.gif
pejori
CITAT (Betty @ 02-06-2008, 16:15) *
thanks.gif för alla era omtänksamma tillrop!
Har lite svårt att sitta stilla på altanen och titta på allt som växer (inkl. ogräset...) kan inte låta bli att peta lite i rabatterna, ta bort en och annan maskros och så där... rolleyes.gif

/..../ biggrin.gif

tror säkert att du snart kan ta en maskros här och där. tummenupp.gif
Men bara EN!!!! Du får inte överanstränga dig nu vet du nono.gif nono.gif
Iofs. är maskrosor i lagom mängd riktigt trevliga att titta på. blush.gif

Snart orkar du ta itu med dina rabatter igen, så håll ut ett tag, och använd solglasögon, så ser du inte allt ogräs dunno.gif
Betty
CITAT (pejori @ 02-06-2008, 22:53) *
tror säkert att du snart kan ta en maskros här och där. tummenupp.gif
Men bara EN!!!! Du får inte överanstränga dig nu vet du nono.gif nono.gif
Iofs. är maskrosor i lagom mängd riktigt trevliga att titta på. blush.gif

Snart orkar du ta itu med dina rabatter igen, så håll ut ett tag, och använd solglasögon, så ser du inte allt ogräs dunno.gif

kram1.gif rotfl.gif kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon