Full version: En ynnest
CillaM
Idag när jag kom hem från jobbet så ville jag gå en runda i trädgården för att se vad som ännu står upprätt och vad som slokar. Jag tvärbromsade halvvägs när jag såg rådjurshonan vid vedboden resa sig snabbt och vaksamt. Insåg snabbt att hon kalvat, och det bara några timmar innan. Ungarna, 2 stycken ljuvliga små varelser, var knappt torra och öronen var lite svajiga och fortfarande knöliga. De kunde knappt stå på benen men mamma rådjur ville ha undan den ena, så långt bort ifrån den andra. Men hon fick slita hårt för det, hon sprang fram o tillbaka mellan de små men lyckades till slut gömma båda två, antagligen en bra bit från varandra. Bilderna tog jag genom vardagsfönstret och är inte de bästa men jag ville inte stressa mamma för mycket. Rådjursungar maj 2008
ingrid fuxwall
Så fint och betydligt trevligare än mina snigelungar
zaaritha
Waoow--naturen är fantastisk!
Ingrid Zon3
Nämen guuud så söta. Och vilken ynnest att hon valt din trädgård att föda i!
Jag tycker bilderna var jättefina. Hoppas att båda kidden klarar sig. Även om rådjur inte är favoriterna bland trädgårdsodlare så blir det väl annorlunda när man sett dem så små?
CillaM
Ja, jag hoppas verkligen bägge ungarna klarar sig för det är något speciellt att få ha dessa vackra djur inpå husknuten. Visst äter de av buskar och blommor men vad är det i jämförelse med den upplevelse de ger en? Det är inte alla förunnat att få se vilda djur och så nära dessutom, även om rådjur inte kan jämföras med varg, som verkligen är ett extremt vilt djur.
Myosotis
Så söta!
Ingrid Zon3
OT: Nej varg får du nog inte se i din trädgård smile.gif men på Kolmården kan man få hälsa på dem:
[attachment=18966:IA_o_varg.jpg]

Och katterna kanske får stanna inne ett tag, eller?
ängsvädd
CITAT (CillaM @ 30-05-2008, 22:04) *
Ja, jag hoppas verkligen bägge ungarna klarar sig för det är något speciellt att få ha dessa vackra djur inpå husknuten. Visst äter de av buskar och blommor men vad är det i jämförelse med den upplevelse de ger en? Det är inte alla förunnat att få se vilda djur och så nära dessutom, även om rådjur inte kan jämföras med varg, som verkligen är ett extremt vilt djur.

Helt underbara bilder wub.gif Jag håller helt med smile.gif
CillaM
CITAT (Ingrid Zon3 @ 30-05-2008, 22:24) *
OT: Nej varg får du nog inte se i din trädgård smile.gif men på Kolmården kan man få hälsa på dem:

Och katterna kanske får stanna inne ett tag, eller?

Mina katter håller sig borta ifrån dessa små men däremot en grannes katt (psykopatkatten) är det värre med. Får jag se honom igen jaga ett kid så får han sig en stor fet spark akteröver.
Myosotis
CITAT (Ingrid Zon3 @ 30-05-2008, 22:24) *

nono.gif Du får inte visa såna bilder, jag blir ju avundsjuk!!!!
Ingrid Zon3
Sorry, frestelsen blev för stor! Men jag kan ju redigera bort den om det blir för jobbigt... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon