Full version: Er värsta flygresa
Grönberg
Skriv gärna om din............

Laos Aviation
Vi åkte från Chiang Mai i norra Thailand till Vientiane med mellanlandning i Luang Prabang i Laos, planet såg ut att vara från 50-talet, ett propellerplan, man ville kolla nitarna innan man boardade, väl inne efter take off, fann man 2 sitsar i rad mot fönstren, alltså 4 i bredd, efter take off så fick vi en papplåda med en tonfisktoast och varsin plastmugg delades ut, vi beordrades att hålla muggen ut i gången så att den mycket sura flygvärdinnan kunde fylla den med antingen Cocacola eller Fanta, det funkade, efter en timma undrade jag om man kunde få en öl , flygvärdinnan sken upp och hämtade en Lao Bia, och majoriteten på planet följde efter, en mellanlandning i norra delen av Laos, i Luang Prabang, blev jag blev röksugen och frågade om man fick röka.... det går bra, bara att gå ut vid sidan om planet och bolma, och sen hoppa på igen.
Efter 1 timma flög vi vidare till huvudstaden Vientiane, en oregelbunden vansinnig landning där planet studsar fram, och vi går till slut av och går in........ i vänthallen, för att visa pass, etc.
Vi väntar i typ 20 minuter innan en tulltjänsteman dyker upp med vegakepsen på sned, skjortan hänger ute, han gäspar och ögonen är som streck, och han asgarvar och vinkar oss alla förbi, ingen kollas, ingen visar pass, han hade nog förbindelser med produkter från Gyllene Triangeln, vi passerar och hittar en Taxi och tar ett hotell i anslutning till Mekongfloden. men det är en helt annan historia ......................
anncharlotte
Har ingen flygresa i den stilen att beskriva, men jag har varit i Laos, så jag känner ändå på nått sätt igen mej :-)
zaaritha
Har aldrig flygit!
Mollis
Jag har flugit med all världens bolag både utrikes och inrikes men det värsta jag varit med om var faktiskt en resa från Arvidsjaur till Stockholm. Det var höst och skitväder och ett litet propellerplan som hoppade upp och ner så att man hela tiden trodde att "-nä nu faller vi nog rakt i backen"..vi gick ner i Storuman för mellanlandning och se vem kliver inte på...jo självaste Ingemar Stenmark, han satt framför mig och på nåt löjligt sätt kändes det lite tryggare att flyga resten av vägen, hur mycket det än hoppade och skakade..
Lemonne

Min värsta flygresa är definitivt när jag satt med i ett segelflygplan för första gången. Oj vad jag var flygsjuk! Samtidigt var det nog den bästa flygupplevelse jag någonsin haft... Jag älskar att flyga!
Huggorm
Har egentligen aldrig haft några riktigt jobbiga flygresor, men en gång var det tungt när jag var kraftigt förkyld. Planet var väll för tidigt framme, och för att sänka farten stängde de av motorerna. Då blev det undertryck i kabinen, och jag fick något fruktansvärt ont i öronen. Sedan hörde jag knappt ett ljud mer den kvällen, jag var mer eller mindre döv. Först dagen efter kunde jag höra som vanligt igen.
Elisabeth P
Värsta flygningen var nog när vi var tvugna att ta ett pyttelitet (endast 6 passagerare) proppellerplan mellan Carriacou och Grenada i Västindien. Gammalt ochh skrangligt såg det ut och inte nog med det, fönstren var tejpade med silvertejp. Det dånade jätte mycket under hela färden. Som tur var tog resan endast 20 min och vi flög lågt, så att vi hela tiden såg hav och småöar, vilket iof sig var ganska läckert. Medan en annan satt med hjärtat i halsgropen tyckte min annars ganska flygrädda make att det kändes tryggt att ha "markkontakt" då vart de ju bara att hoppa om det blev problem...................

Färjan var under lagning och vi skulle vidare hem till Sverige dagen därpå, så vi var liksom tvugna att ta oss till huvudön Grenada på något vis.
Betty
CITAT (Lemonne @ 31-05-2008, 08:41) *
Min värsta flygresa är definitivt när jag satt med i ett segelflygplan för första gången. Oj vad jag var flygsjuk! Samtidigt var det nog den bästa flygupplevelse jag någonsin haft... Jag älskar att flyga!

Min första segelflygtur var en för mig ouppnåerlig önskadröm - trodde jag...
Så träffade jag min nuvarande make och en kväll alldeles i början på vårt förhållande satt vi i soffan och berättade för varann om saker vi gärna skulle vilja uppleva någon gång i livet. När han fått höra min segelflygdröm så berättade han att han har en kompis som segelflyger regelbundet och att fixa så att jag skulle få en flygtur var inga som helst problem. Jag kommer aldrig att glömma den hisnande känslan på ca 600 meters höjd, när man just kopplat bort linan till bogserplanet - WOW, bara jag och vindens sus... så underbart! Jag fick även prova att spaka själv, vi nådde upp till 1200 meter, höjdrekordet den dagen. yahoo.gif Sedan dess har jag både segelflygit och flygit sportplan ett flertal gånger - och jag instämmer i ditt Jag älskar att flyga! wub.gif
Min man har även bra kontakt med en kille som flyger helikopter, jag hoppas på att få en provtur senare i sommar eller till hösten.
Någon "värsta flygresa" har jag ännu inte upplevt. biggrin.gif
Det närmaste "värsta" skulle kunna vara det jag just nu är utsatt för: Jag är "Grounded", har flygförbud de närmaste åtta veckor p.g.a. en lungkollaps... -cry-.gif

Farbror Blå
Tävlade med storebror ( salige storebror) nerför backen hemma, man brukade kunna komma upp i 40 när man rullade med cykeln.
Vi skulle till mormor och äta allihop.
Längst ner i backen, vid maxfart , kom en bil ut från en väg och jag rände rätt in i bakhjulet på den.
Det var min värsta flygfärd. Flög fem meter, landade på knäna å rullade sen runt framåt, skrubbade armbågar å knogar. Inget brutet och jag småsprang till mormor, där jag efter en timme knappt kunde resa mej längre.. knäna var som meloner..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon