Tjosan
Jag har kikat runt men inte sett något.
Skulle vara bra med nåt som kunde visa på mängden vatten jag använt med trädgårdsslangen.
behöver ju inte visa så exakt.
Visst kan man ju jämföra tiden mot att fylla en 10 liters kanna o räkna sekunder. men jag vattnar med olika tryck och då blir ju flödet varierande så en mätare vid hantaget hade ju varit perfekt.
joz
CITAT (Tjosan @ 31-05-2008, 01:52) *
Jag har kikat runt men inte sett något.
Skulle vara bra med nåt som kunde visa på mängden vatten jag använt med trädgårdsslangen.
behöver ju inte visa så exakt.
Visst kan man ju jämföra tiden mot att fylla en 10 liters kanna o räkna sekunder. men jag vattnar med olika tryck och då blir ju flödet varierande så en mätare vid hantaget hade ju varit perfekt.

har också letat efter en sån, men inte hittat nån. borde ju finnas tycker man ?
Thomas Wahlqvist
Men ni har väl en mätare på inkommande vatten?
Behöver ni flera?
Tjosan
CITAT (Thomas Wahlqvist @ 07-06-2008, 20:51) *
Men ni har väl en mätare på inkommande vatten?
Behöver ni flera?

Du menar den fasta installationen inne i huset?
I mitt fall innebär det att springa in i vardagsrummet, öppna golvluckan, krypa under huset för att kika... Inte riktigt ett alternativ för mig.
En liknande apparat för slangen ute vore ju toppen.
Thomas Wahlqvist
Aha. men flytta på mätaren då, eller sätt ut en vanlig regnmätare så ser du hur mycket du vattnar.

Vi får hoppas på regn, ett evigt släpande på slangar mm, jobbigt.
Carl
Hi!
Jag gör som du beskriver tar en hink 10L och räknar då får man fram förbrukning Liter/Timme. Annars som också nämns en burk eller liknande mäter Mängd/M2 ungefär
Tjosan
Får väl bli att räkna sekunder tills man hittar en bättre lösning på problemet.
Carl
Hi!

Lätt att mäta flödet hur slangen. En helt annan sak att hur mycket vatten man har använt under en viss tid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon