rosita
2 av 4 gurkplantor har spinn! ranting.gif Ska jag spruta med såpsprit, eller kassera plantorna? -cry-.gif
Tosan
JAg har beställt rovkvalster.
Både gurkorna och chilin har fått spinn, plus några andra växter. De andra kan man ju spraya med provado, men det är ju inte direkt jättebra på sånt som ska ätas.
Här finns de att köpa
Lady Hamilton
Jag brukar duscha plantorna med vattenslangen flera dagar i rad och har med den metoden lyckats bli av med ELÄNDET!
rosita
CITAT (Lady Hamilton @ 01-06-2008, 21:22) *
Jag brukar duscha plantorna med vattenslangen flera dagar i rad och har med den metoden lyckats bli av med ELÄNDET!

Duschar du dem inne i växthuset, eller lyfter du ut dem och duschar dem utomhus?
lina-back
hej,

duscha dem med såpvatten varje dag eller varannan, var noga under bladen, man kan till och med gnugga lite för att såpvattnet ska nå överallt. se till att plantorna inte står för torrt. har haft spinn på en mangoplanta men jag flyttade in den i bandrummet och duschade den varje dag och spinnet försvann. smile.gif

/Lina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon