pumpa1
Hej! Jag holder på att montera Ventomatic fönsteröppnare på mitt växthus i kanalplast från Skånska. Har nu en FRÅGA: När öppnaren är monterad och klar, är då fönsteret öppet? eller monteras det på stängt fönster, (och jag får vänta tills det öppnar sig själv)? När jag hade monterad första fönsteröppnaren, nu midt på dagen i 32 grader i växthuset...så blev resultatet att fönsteret stod uppe. Först var jag mkt nöjd, derefter insåg jag att det med största sannolikhet hade blivit fel. Tacksam för hjälp. sos.gif
ErikG
Vänta tills det blir kväll, så ser Du om det är något fel. När temperaturen går ned i växthuset sjunker fönstren. Att fönstret är fullt uppe när det är sol under dagtid är normalt. Det är dock enklare att monterera på kvällen när det är kallare och fönstren är stängda.

Jag är ganska säker på att Dina fönster kommer att vara stängda om någon timme. Sen öppnar de sig igen i morgon när solen skinit ett tag.
pumpa1
Du hade rätt, fönsteret stängdes på kvällen. Har nu 4 fungerande fönster!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon