Irene_L
Jag undrar så vad det här kan vara för något. Jag sådde den förra året.....tror jag giggle.gif ........och jag kan inte komma på vad det är:

[attachment=19037:okänd.JPG]

Lite närmare:
[attachment=19039:okänd2.JPG]

Hoppas att det är någon som vet. Annars får jag vänta tills den blommar men jag är ju sååå nyfiken biggrin.gif
dicentra
Jag tror att det är mariaklocka. confused.gif
Irene_L
Aha ..mariaklocka..det skulle vara kul om det var såna!

Är det nån som har fler idéer? confused.gif
Christer i Falköping
Har haft Mariaklocka i omgångar, men inte ser de väl ut så? Eller minns jag helt fel?
Christer.
Mollis
Jag har också haft den men kan inte heller minnas att den såg ut riktigt så där...men jag kanske minns fel
Irene_L
Ja jag har ingen aning. Det blir spännande det här!! giggle.gif
sqrulan
Jag tror också att det är nån klocka,kanske skogsklocka?
Wilmer
Mina mariaklockor ser ut så.. Jag håller på en sådan!
Irene_L
Nu blommar min okända blomma. yahoo.gif Visst är den en Mariaklocka! Ni hade rätt dicentra och Wilmer! tummenupp.gif

[attachment=20112:mariaklocka.JPG]
Fågelvägen
Så vacker! Är det den som är 2-årig? Äter rådjuren den? Här smakar de på Stor blåklocka, men äter inte upp alla. (Stor blåklocka ska vara rådjursresistent, haha!)
Irene_L
Ja den är 2-årig. Hoppas att den självsår sig! Jag vet inte om rådjuren gillar den. Som tur är har jag inga såna i min trädgård!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon