Anette på Solbakken
1 juni, dags att vända blad igen.

Maj har varit både kall, blåsig, snöig och underbart varm. Det har blivit grönt överallt. Känns som om jag dessutom har hunnit med att se och stanna upp i år. Mest beroende på min långa sköna ledighet. Lite mer än hälften kvar av den.

Junibilden är på den vanliga men varmt röda bondpionen.

Hon har självsådda aklejor intill kjolkanten. Stadiga höga herrar på tillväxt intill (riddarsporrar), sin bästa kompis i rosenkragen strax till vänster. Till höger står en stadig äldre stenstolpe som skulle kunna vara hennes förkläde på balen. Om vi nu ska ha lite roller i detta spel, är jag regissören, som med vatten, spade och inte minst mina idéer kan komma att förändra scenariot.

Finns ingen anledning att ändra på denna scen. Hela den gamla trädgårdstanken i en bild. Passar perfekt till gårdens miljö.

Förresten fick jag ett snabbt trgbesök igår, av en granne som har en handelstrg och utbildning i bl a "landscaping". Hon tyckte jag har gjort ett jättebra jobb och att mina tankar och idéer håller hög klass. Jätteroligt att få erkännande av någon kunnig! Fick bolla några funderingar kring mitt helgröna rum och häcken med så många hål i. Det gav mig mycket inför framtida projekt.

Idag har jag tagit en riktigt bra bild till nästa års kalender! Samlar den i en mapp tillsammans med andra bra bilder. Välja ut de 12 mest passande, det blir någon gång sent i år.

Krolliljan
Följer månadsbilderna med förtjusning.
Denna har bara så vackra färger. Snygg kombination tummenupp.gif
Aqvakul
Fantastisk bild! wub.gif
Biggan_
Vackert! wub.gif
Vilken trevlig idé att komponera ihop bilder till en almanacka! Jag ser också fram emot att få se fler månadsbilder.
Betty
Jättefint Anette! bravo.gif
Eva i Höga
Så vackert och frodigt (hos mig hänger alla växter pga torkan)! Kul idé med månadsbilder, tar nog efter din idé.
Nostalgia
CITAT (Biggan_ @ 02-06-2008, 09:21) *
Vackert! wub.gif
Vilken trevlig idé att komponera ihop bilder till en almanacka! Jag ser också fram emot att få se fler månadsbilder.

Håller med Biggan blomma.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon