Bee
Var det någon som sa att trädgårdsarbete är terapi?? Att man går runt där i godan ro och har någon slags Zenbuddistisk mugaupplevelse, dvs glömmer tid o rum ?? - Tills man bara säger HELVETE och rusar in till vattenkranen i köket med blodet sprutande! Ja, så gick det till när jag gick där i godan ro och kantklippte med min nya fina batteridrivna Gardenaklippare!
Jag vet - det stod i instruktionen att man inte skulle ha fingrarna framför apparaten. Det glömde jag igår när jag kantklippte. Plötsligt gjorde det j*****t ont! och blodet sprutade. Jag hade klippt av halva fingertoppen på högra pekfingret!
Fy f*n vad det gjorde ont! Jag lugnade ner mig efter en stund och maken plåstrade om. Det var ingen mening med att uppsöka vårdapparaten, dom kunde inte ha gjort mer än maken.
Så nu sitter jag här, lätt handikappad o omplåstrad och funderar på hur jag skall bära mig åt i duschen i morgon. Jag brukar använda båda händerna när jag tvättar håret.
Som sagt, håll INTE i grässtråna framför en batteridriven kantklippare. Det misstaget kostar mig några veckor med plåster!

Calypso_bulbosa
Stackare... trostar.gif
CillaM
Nä men jisses! Om du ursäktar mig så... är det nog klantigare gjort än vad det jag brukar göra giggle.gif Ta nu hand om dig och alla fingrarna, kanske lika bra att räkna dom varje kväll. Det läker snart ska du se!
Tobb
Det låter riktigt läskigt! Hur gick det med ben och sånt?

Och jag som trode att min grannes finger var illa därvid när hon drog igen en toadörr på fyllan, dock med sitt högra pekfinger mellan... Ingen fin syn på morgonen när hon visade det vid frukost

Bee hoppas du läker fort trostar.gif
Ralf
Det inträffar mer olyckor på fritiden än på vardagarna sägs det....
Aqvakul
Shit! trostar.gif
Gossen Ruda
Shit happends. sad.gif Vet hur det känns, jag lyckades klippa av en stor skinnflik på ett finger med en sekatör. Ibland vet inte den ena handen vad den andra gör. Det tog några år men nu är det helt läkt.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 02-06-2008, 07:48) *
------------- Det tog några år men nu är det helt läkt.

Så himla uppmuntrande....här försöker man trösta.......
Bee
CITAT (Gossen Ruda @ 02-06-2008, 07:48) *
Shit happends. sad.gif Vet hur det känns, jag lyckades klippa av en stor skinnflik på ett finger med en sekatör. Ibland vet inte den ena handen vad den andra gör. Det tog några år men nu är det helt läkt.

Några år??? fear.gif Jag trodde det rörde sig om några veckor!
Hårtvätten gick finfint. Hittade en gummihandske storlek Large som funkade som skydd för bandaget. Fönen struntade jag i.
Benet i fingret klarade sig, det var toppen och en bit på nageln som skars av. Jag har inte vågat ta av bandaget helt för att titta. Hur många dagar kan man ha det så?
Närmast skadan ligger en bit grön antiseptisk kompress, utanpå den är det en sorts vadderad kompress. Sen är det en stor klisterhistoria som omsluter det hela och för att göra det ännu bättre har jag en fingertuta av gasbinda som är tejpad nertill mot handen. Den har jag bytt några gånger.
Alla grejerna har hål i sig så det andas.

Ja, det här var absolut något av det klantigare jag har gjort i mina dar smile.gif
Biggan_
CITAT (Bee @ 02-06-2008, 09:30) *
Några år??? fear.gif Jag trodde det rörde sig om några veckor!
Hårtvätten gick finfint. Hittade en gummihandske storlek Large som funkade som skydd för bandaget. Fönen struntade jag i.
Benet i fingret klarade sig, det var toppen och en bit på nageln som skars av. Jag har inte vågat ta av bandaget helt för att titta. Hur många dagar kan man ha det så?
Närmast skadan ligger en bit grön antiseptisk kompress, utanpå den är det en sorts vadderad kompress. Sen är det en stor klisterhistoria som omsluter det hela och för att göra det ännu bättre har jag en fingertuta av gasbinda som är tejpad nertill mot handen. Den har jag bytt några gånger.
Alla grejerna har hål i sig så det andas.

Ja, det här var absolut något av det klantigare jag har gjort i mina dar smile.gif

trostar.gif Inte så värst kul när man behöver alla fingrarna intakta för att dona i trädgården!
Gossen Ruda
Nu menade jag helt läkt, normalläkningen gick på någon vecka. Sen var den bortklippta fliken lite vitare än resten av fingret men det är som sagt helt läkt nu, jag kan inte ens hitta var det var.
Irene_L
Ajaj......Stackars dig trostar.gif Jag har också en sån och jag brukar tänka att det är bäst att akta fingrarna! Nu när jag läst om vad som hände dig ska jag verkligen ha koll på fingrarna!

Skickar en stor tröstekram trostar.gif och hoppas att det läker fort!
Lisbeth zon2
Jag är glad att många maskiner har tvåhandsgrepp.
Gudrun i Göteborg
Bee,

Är du säker på att fingret inte behöver sys?

Orolig jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon