Full version: PM
Anic
Det ärt är visserligen ingen viktig fråga, men jag blev lite fundersam.

Jag fick ett pm från rahmat2 i början av året som jag svarade på. Rahmat2 blev ju avstängd, i samband med det försvann texten i det sparade pm jag skickade till rahmat2, medans det pm h*n skickade till mig går att läsa. Och det är det jag undrar varför kan jag inte läsa det sparade pmet jag skickade till h*n, när jag kan läsa de pm h*n skickade till mig?

Sen undrar jag även om man kan ändra inställningarna till pm så att det automatisk sparar alla mina skickade pm, så man slipper kryssa i rutan(som jag oftst glömmer)?
Betty
Ser likadant ut i min brevlåda - pm från rahmat2 finns kvar i inkorgen men de som jag skickat och som ligger i skickatkorgen är tomma. Jag tycker det är konstigt, borde det inte varit tvärt om...?

Innan forumet gjordes om förra våren så funkade det så att alla skickade pm sparades automatiskt - många upplevde det som besvärligt. Eftersom utrymmet i brevlådan inte var så stort då så blev det fort fullt, (har för mig att brevlådan var begränsad till 100 pm då, nu rymmer den 500 pm). Om man inte regelbundet rensade upp i sin brevlåda så hände det att nya pm inte kunde komma fram eftersom det var fullt och avsändaren var då tvungen att, i forumet, be en att man gjorde lite plats för det nya meddelandet. Jag personligen tycker att det är bättre nu när jag själv aktivt måste välja om jag ska spara ett skickat pm.
Anic
CITAT (Betty @ 02-06-2008, 12:59) *
Innan forumet gjordes om förra våren så funkade det så att alla skickade pm sparades automatiskt - många upplevde det som besvärligt. Eftersom utrymmet i brevlådan inte var så stort då så blev det fort fullt, (har för mig att brevlådan var begränsad till 100 pm då, nu rymmer den 500 pm). Om man inte regelbundet rensade upp i sin brevlåda så hände det att nya pm inte kunde komma fram eftersom det var fullt och avsändaren var då tvungen att, i forumet, be en att man gjorde lite plats för det nya meddelandet. Jag personligen tycker att det är bättre nu när jag själv aktivt måste välja om jag ska spara ett skickat pm.

Fast det hade varit bra om man kunde välja hur man vill ha det, jag hade hellre haft det så att det sparade automatiskt och rensat bort pm då och då. eftrom jag glömmer bort att kryssa i , och idag när jag hde kryssat i och skulle skicka pm hade jag glömt rubrik, så den sa till att fylla rubrik och av någon konstig anledning hade de avbockat rutan där jag fyllt i att jag ville spara, vilket jag insåg efter jag skicka och då var det försent. Jag avskyr när vissa rutor man redan kryssat försvinner när man får tillsägning att fylla i något mer man missat.
Anic
Vad är det här för konstigt support forum? Är det inte menigen att man skall få svar här?
Myosotis
CITAT (Anic @ 02-06-2008, 16:03) *
Fast det hade varit bra om man kunde välja hur man vill ha det, jag hade hellre haft det så att det sparade automatiskt och rensat bort pm då och då. eftrom jag glömmer bort att kryssa i , och idag när jag hde kryssat i och skulle skicka pm hade jag glömt rubrik, så den sa till att fylla rubrik och av någon konstig anledning hade de avbockat rutan där jag fyllt i att jag ville spara, vilket jag insåg efter jag skicka och då var det försent. Jag avskyr när vissa rutor man redan kryssat försvinner när man får tillsägning att fylla i något mer man missat.

Den här tråden hade jag missat! Det stör mig jättemycket också, jag glömmer jämt att kryssa i den rutan och har, precis som Anic, råkat ut för att det försvinner.
När det gäller PM till/från Rahmat så var jag tvungen att kolla, hade inte tänkt på det. Det är precis som du säger, de som han skickat är kvar, men några - dock inte alla! - som jag sparat under "skickat" är tomma. Ett meddelande som jag skickat till en annan medlem som nu är borttagen finns kvar. Mycket skumt.

Förresten så undrar jag om pm alltid kommer fram. Jag är ganska säker på att de går förlorade ibland.
Aqvakul
CITAT (Anic @ 10-06-2008, 17:40) *
Vad är det här för konstigt support forum? Är det inte menigen att man skall få svar här?

Precis! Jag trodde också länge att forumansvariga skulle hjälpa oss till rätta här och svara på undringar. Men här blir det istället så att man försöker hjälpa varandra, men ofta famlar i blindo.

Rent allmänt tycker jag att forumansvariga är mer än lovligt passiva!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon