Full version: Vildhallon i Kruka?
Liiza
Jag rensar ständigt bort massor av vildhallon...
Kan jag sätta dem i krukor, bildas det hallon senare?

thanks.gif
Bettis
CITAT (Liiza @ 02-06-2008, 19:32) *
Jag rensar ständigt bort massor av vildhallon...

Det gör jag också, ska bli intressant att läsa om någon vet om det funkar.
KURT
Ja det brukar bli hallon på hallonplanator, men varför odla dem i kruka? Jag skulle inte investera arbete på plantor som jag inte vet om ger goda bär, oavsett om det är tama eller vilda hallon.
Liiza
CITAT (KURT @ 03-06-2008, 06:09) *
Ja det brukar bli hallon på hallonplanator, men varför odla dem i kruka? Jag skulle inte investera arbete på plantor som jag inte vet om ger goda bär, oavsett om det är tama eller vilda hallon.

Jag tycker inte det känns så ansträngande, att stoppa dem i en kruka med jord istället för att slänga dem när jag rensar,

kanske ser lite dekorativt ut till och med smile.gif
Skogsbrynet
Hej du kan aldrig förvänta dig att vildhallon kan bli riktiga hallon, om du försöker att odla i kruka. Det ger dig bara en massa passning med vattning, och hallon i kruka sköter sig absolut inte själva. Dina vildhallon är väl lika dekorativa på plats om du inte vill ta bort dem helt. Så torrt som det är nu så är det nog många hallon i kruka som torkar bort om de står ogödslade och inte blir ompysslade.Vi längtar efter att det ska börja regna, vi behöver massor för att inte mycket ska förstöras av torkan. Ha det skönt i stället för att göra något som inte blir bra.
Liiza
CITAT (Skogsbrynet @ 03-06-2008, 14:29) *
Hej du kan aldrig förvänta dig att vildhallon kan bli riktiga hallon, om du försöker att odla i kruka. Det ger dig bara en massa passning med vattning, och hallon i kruka sköter sig absolut inte själva. Dina vildhallon är väl lika dekorativa på plats om du inte vill ta bort dem helt. Så torrt som det är nu så är det nog många hallon i kruka som torkar bort om de står ogödslade och inte blir ompysslade.Vi längtar efter att det ska börja regna, vi behöver massor för att inte mycket ska förstöras av torkan. Ha det skönt i stället för att göra något som inte blir bra.

Tyvärr kan de inte vara där de är, de växer i en stenmur, där det är bergenior.
Jag har stora krukor, de torkar inte i första taget..

Vad tråkigt att det inte blir hallon på dem..
Hoppar över den idén då, eftersom det var bären till barnen jag va ute efter, och att "ta tillvara" istället för att slänga :-)

Tack för svar smile.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon