Full version: Vattenkristaller
anne s
Har inhandlat Raingel vattenkristaller från Impecta. Är det nån som har erfarenhet av detta ?
Ser väldigt lite ut, kanske bäst för kruka.
Det råder viss vattenbrist i min trädgård, så om det funkar skulle det ju vara toppen!
Finns det att köpa större förpackning?

mvh/ anne (zon 3)
Christer i Falköping
Nog mest tänkt för krukor och nyplanterade växter i rabatter. Fungerar utmärkt i krukor i alla fall. Men i en rabatt kanske det trots allt är väl mycket konkurrens för att just den nyplanterad växten skall få hela glädjen av det.
Christer.
Ezereht
undrar om inte barkmull egentligen fungerar lika bra? Särskilt i en rabatt. g.gif
anne s
Hej
Tack för svar! Barkmull låter som ett bra o billigare alternativ och så täckbark ovanpå för att minska avdunstningen?

Jag har länge haft problem att förstå mig på detta med jord o gödsel och hur mycket och vad man ska ha, men ser ju att det långsamt blir bättre och bättre jord! Så man gör väl nåt rätt ändå!

mvh/ anne

KURT
Jag tror inte att vattenskristaller är någoon bra idé i trädgården, men man kan köpa dem billigare i form av blöjor:

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=54752
anne s
Tack för den tråden! Verkar ju toppen för mina rabatter! Trodde blöjtiden var förbi, men icke.
Ska försöka undvika tvätt-maskinen dock!

tack från en riktig torr-boll ( i trädgården alltså)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon