Har inhandlat Raingel vattenkristaller från Impecta. Är det nån som har erfarenhet av detta ?
Ser väldigt lite ut, kanske bäst för kruka.
Det råder viss vattenbrist i min trädgård, så om det funkar skulle det ju vara toppen!
Finns det att köpa större förpackning?
mvh/ anne (zon 3)
Christer i Falköping
02-06-2008, 19:08
Nog mest tänkt för krukor och nyplanterade växter i rabatter. Fungerar utmärkt i krukor i alla fall. Men i en rabatt kanske det trots allt är väl mycket konkurrens för att just den nyplanterad växten skall få hela glädjen av det.
Christer.
Ezereht
02-06-2008, 21:56
undrar om inte barkmull egentligen fungerar lika bra? Särskilt i en rabatt.
Hej
Tack för svar! Barkmull låter som ett bra o billigare alternativ och så täckbark ovanpå för att minska avdunstningen?
Jag har länge haft problem att förstå mig på detta med jord o gödsel och hur mycket och vad man ska ha, men ser ju att det långsamt blir bättre och bättre jord! Så man gör väl nåt rätt ändå!
mvh/ anne
Jag tror inte att vattenskristaller är någoon bra idé i trädgården, men man kan köpa dem billigare i form av blöjor:
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=54752
Tack för den tråden! Verkar ju toppen för mina rabatter! Trodde blöjtiden var förbi, men icke.
Ska försöka undvika tvätt-maskinen dock!
tack från en riktig torr-boll ( i trädgården alltså)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.