Full version: Slanggurka
Odlarinna
Vad har hänt med min slanggurka.Jag har en planta med massa kart. Plötsligt ser bladen helt vissna ut,bladen slokar förutom dem högst upp.Brist på vatten har den inte.Nu har jag flyttat den till något skuggigare hörna så få se.Jag har den i en kruka på balkongen, Tacksam för tips . crying.gif
Fenja
För liten kruka kanske? Minst 10 liter, gärna det dubbla!
Mvh
Fenja
Fru fet
Slokar den dygnet runt? Mina gurkplantor (i växthus) uppför sig likadant på dagarna, men är fräscha och saftspända morgon och kväll när det är svalare. På plantskolan sa de att detta beror på att de inte hinner suga upp tillräckligt mycket vatten på dagen när det är varmt ute men att det inte var någon fara för tillväxt och fruktsättning.

jenny

jenny
Odlarinna
Bladen repar sig något på natten men inte helt. Få se nu när jag flyttat plantan till skuggigare hörna.
Mrs-E
Har fått tipset av en gurkodlare att knipsa en del av frukterna, plantan orkar inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon