Knytt
Idag skulle jag sätta mina buskkrassefrön i blomsterlådorna, genomtänkt med färg och läge.
Så öppnar jag min påse och alla frön är borta! Inte ett enda frö finns och jag fattar inte vart de tagit vägen.

Åkte då för att köpa nya frön, och det fanns inga alls kvar i någon av de tre butikerna vi har här! Bara slingerkrasse och det funkar inte -cry-.gif

Skulle då se om jag kunde hitta på nätet, men då måste man beställa för en minimisumma och så mycket frön har jag inte möjlighet att köpa just nu.

Så nu hoppas jag att någon vänlig själ vill hjälpa mig, om du har frön till buskkrasse, egenskördade eller köpta, och kan tänka dig att sälja ca 30 frön till mig så blir jag jättelycklig! Sort är underordnat, det är bara den klarrosa cherry nånting som inte passar.
Betalar givetvis frön och porto.

Edit: Jag måste givetvis inte få alla frön från samma person, om du har ett mindre antal blir jag jätteglad för dem smile.gif
Knytt
Ingen? sad.gif
Jag tänkte att många fröskördare hade till övers
Fru fet
Om du pm:ar din adress kan jag skicka dig det jag har kvar i krassefröväg efter vårens sådder - Milkmaid (ljusgul) samt Dwarf Copmpact blandade färger. Vet inte hur många frön det är kvar i varje påse, men några är det iallafall. Köpefrön från Thompson&Morgan.

jenny

Knytt
Tack Lady Hamilton och Fru Fet, ni har löst mitt problem! thanks.gif

Fru Fet: Jag pm:ar

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon