hjärtegull
03-06-2008, 07:05
Jag tycks ha drabbats av det värsta skadedjuret av alla, kattus idiotis.
Det är min kära katt som har en försmak för att ligga i min stora kruka där jag har planterat min favorit, förgätmigej.
Egentligen så kan jag väl inte göra annat än att le, för dom återhämtar sig ganska snabbt om han gör ett uppehåll i liggandet, men det är ju inte så kul iaf...
Ville nog mest bara gnälla av mig lite och visa upp en bild av sämsta tänkbara kvalitet : P
Kan du inte fixa till en alternativ mysplats till katten?
När jag ser din bild förstår jag din katt till fullo
Ser ut som ett härligt ställe att ligga på.
Bekvämt och med god utsikt
Men visst passar våra älsklingar under rubriken skadedjur då och då ...
ängsvädd
03-06-2008, 09:26
Jag älskar katter, har själv haft dem som husdjur, men jag börjar faktiskt alltmer betrakta dem som skadedjur pga att de gör så stor skada i naturen genom att de tar fåglar bl a. I Australien skjuter de av katter för att rädda de inhemska pungdjuren som annars utrotas av katter. Tama katter som har ett hem har ju ett försprång genom att de får mat och orkar jaga och jaga gör de om inte annat så för nöjes skull även om de inte är hungriga.
"Kattus Idiotis". Stämmer rätt bra ibland

Det var så jag blev av med min uppstammade Fuchsia förra året. Katten trodde det var ok att hoppa från altanräcket och ner på den. Det var inte ok men hon var bara en liten kattunge så hon blev förlåten.
Men du lär aldrig glömma denna katt eftersom h*n låg bland Förgät-mig-ej
hjärtegull
03-06-2008, 19:58
Bee; du har så rätt, så rätt : P
Jag har faktiskt byggt ett fint litet falurött hus med svarta knutar (se bild nedan) åt Pjörn (som han då heter), och han ligger både i och på det, men förgätmigej-krukan och drivbänken med sallad i verkar vara favoritplatserna. Än så länge har jag fortfarande fönsterlocket på drivbänken, gjorde ett tappert försök att öppna locket i helgen, för att salladen skulle få plats att växa, men icke... och katthår i salladen vill man ju inte ha : P
Jaja, som sagt. Man kan ju inte göra annat än le : P
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.