Lasse Lasse Liten
Så har det hänt igen. Någon är framme o norpar morgontidningen ur vår brevlåda på väg till jobbet.
Vi får post o tidning utdelad 130 meter från bostaden så ska man haffa tjuven så ska man lägga sig i bakhåll bland lönnarna bakom brevlådorna... Förbi utdelningsstället ligger en pendel-led med stopp-plikt inte långt ifrån. Smidigt att stanna till o samtidigt plocka annans egendom. duh.gif

I september/oktober hände det ett tiotal gånger att vi blev av med morgontidningen, och så nu i vår händer det igen. Vill inte låta fördomsfull, men tycker det här tyder på säsongsarbetare som periodvis pendlar till olika regioner i jobbet. Rytmen i stölden skulle kunna peka mot skogsarbetare. Fy skäms.

Så vi planerar någon form av bakhåll. Tidningstjänst och vi ska försöka samarbeta. Sen får polisen stöldanmälan.
Pia L
Samma sak hände oss flera gånger, till slut så ledsnade vi och satte upp en låsbar brevlåda istället, på det sättet så försvann inte posten heller.
Irene_L
Vad trist!!! thumbdown.gif

Jag skulle nog skaffa en låsbar brevlåda. Då får man ha sin post och tidning i fred! tummenupp.gif
Lasse Lasse Liten
Det dumma är bara att vi precis köpte en stor o ny brevlåda för bara ett år sen på Jula. Vi trodde inte att det stals så mycket här ute på landet. Men vi glömde: Det finns ju folk och folk.
sockerkakan
Gå ut och göm er i buskarna innan posten kommer, och så väntar ni... tjuven blir garanterat fast! flirting.gif
Piccante
Kan ni inte lägga en laddad råttfälla i brevlådan naughty.gif
sockerkakan
CITAT (Markus_H @ 03-06-2008, 08:06) *
Kan ni inte lägga en laddad råttfälla i brevlådan naughty.gif

Ja Markus, bara man inte själv går i fällan.. Man kan ju vara lite trött på morgonen.. rolleyes.gif
aanderss
tyvärr så är de rätt vanligt i hela landet
Bee
Men fy så ruttet! Så lågt! Att stjäla någons morrontidning; ens morgonstund blir ju förstörd. Hur kul är det att bläddra i gårdagens tidning eller ett reklamblad till frukosten?

Det händer oss ibland att tidningen uteblir - budet är sjuk eller någon annan anledning. Sådana morgnar är inte kul. Morgonstund har guld i mun - ja om man får sin tidning.

Min största sympati till dig Lasse!
Aqvakul
En morgon utan tidningen är en usel morgon!!! ranting.gif
Piccante
CITAT (Aqvakul @ 03-06-2008, 10:33) *

då har jag bara usla mornar för jag har ingen tidning -cry-.gif
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 03-06-2008, 10:33) *

Ingen risk för usla mornar så länge man kan läsa tidningen på nätet. Man behöver inte ens hämta tidningen det är bara at ta sin kaffekopp sätta sig på en stol och trycka på en knapp. 000.gif Det var länge sedan jag hade någon papperstidning rolleyes.gif
Betty
Under min 3-veckor långa sjukhusvistelse blev jag bryskt avvand från min kära morrontidning. Kändes tomt i början, men - tro det eller ej - Med lite träning så kan man faktiskt äta frukost utan tidning! tummenupp.gif Hemma hos oss är det bara jag som läser tidningen på morron och jag kollade nyss att det kostar mig 2020:-/år... känns rätt saftigt med tanke på att den under t.ex. sommarmånaderna är så tunn, bara några blad och mest reklam... Funderar på att säga upp den, man kan ju läsa lokaltidningen på nätet med... och jag kommer hur fort som helst på en del annat kul jag skulle kunna göra för de där två tusenlapparna! biggrin.gif
Lemonne
CITAT (Stintan43 @ 03-06-2008, 11:18) *
Ingen risk för usla mornar så länge man kan läsa tidningen på nätet. Man behöver inte ens hämta tidningen det är bara at ta sin kaffekopp sätta sig på en stol och trycka på en knapp. 000.gif Det var länge sedan jag hade någon papperstidning rolleyes.gif

Samma här, jag läser båda lokaltidningarna, DN och SvD varje morgon. Slå det med en papperstidning wink.gif
Aqvakul
Jag är stockkonservativ i denna fråga. Så länge papperstidningar erbjuds eller nedtankad tidning på någon papperstidningsliknande bildskärm , så prenumererar jag.

Till trådskaparen är rådet - sätt lås på lådan!
Gossen Ruda
Jag hade problem med att söndagstidningen försvann ur lådan eller aldrig las dit då och då för några år sen. Därför riggade jag upp videokameran i fönstret för att se vad som hände men varje gång fanns tidningen där. Jag är själv sällan hemma på helgerna så en granne tog in tidningen åt mig.
Lasse Lasse Liten
CITAT (Bee @ 03-06-2008, 10:24) *
Det händer oss ibland att tidningen uteblir - budet är sjuk eller någon annan anledning. Sådana morgnar är inte kul. Morgonstund har guld i mun - ja om man får sin tidning.

Min största sympati till dig Lasse!

Man tackar... trostar.gif
I morse blev tidningen inte stulen(!) Samtidigt så slår det ju en som någon/några varit inne på att det närapå smakar mer än det kostar att prenumerera. Lite beroende på vilken tidning. Vi har Corren o den är bra tunn många av årets dagar. Svärföräldrarna däremot har Nerikes Allehanda och det är en mycket läsvärd tidning. Kommer sju dagar i veckan, är fet, smakar o innehållsrik som Västerbottenost.
Så nu när vi diskuterat saken här hemma blir det förmodligen augusti ut. Sedan. Läsa NA på nätet.

Om vi skulle sätta lås på lådan skulle vi få byta låda. Eftersom den vi har är nästan ny känns det halvsurt att investera i ännu en ny.
Fast samtidigt, man vill ju haffa tjuven. I nästa vecka är det några lugna dagar. Kanske skulle vara kavat och inta en tidig långfrukost i en lönn-dunge bakom några brevlådor...
Snigelhatare
Förr kunde inte jag begripa hur människor kunde klara sig utan dagstidning. Den var mycket viktig för mig. Sedan har det strulat så mycket, ofta så var det nya tidningsbud som missade, tidningen var sen plus att det var någon som stal tidningen. Då var jag van vid att ha den och gick och retade mig hela dagen när den uteblev. Sade upp tidningen. Tomt i början men vande mig. Tog en månadsprenummeration ibland för att testa men inte ens det vill jag ha längre.

Och nu säger jag: SKÖNT ATT SLIPPA TIDNING! Det har blivit allt mindre intressant att läsa i den. Mer och mer annonser. För att inte tala om alla reklambilagor. Hjälper ju inte att sätta upp en skylt där man undanber sig reklamen. Den kommer ju i tidningen. Om man plockar bort alla reklambilagor så har man en tunn tidning kvar och en jättehög med reklam. Och den tunna tidningen består till stor del av annonser.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon