FixaIgenväxtTrädgård
En gammal täckbarkpåse (minst ett år) med lite hål har legat ute minst ett år i skuggigt läge, hållit sig lite lagom torr sådär. Nu behövde jag lite akut, tyckte jag för jag vill bli klar med just den planteringen, och den gamla påsen öppnades och där bor alla små svartmyror i hela trädgården.

Egentligen fattar jag att detta material är bäst i komposten som myrorna inte kommer gilla lite för fuktig och lite för varm liksom,

innocent.gif men om jag får svar nu, finns det då någon som säger:

tummenupp.gif "det är inge problem myrorna äter inte upp dina dahlior som är späda och svaga eftersom de stått i mörk källare och tagit fart, utan..." ....åsså kan jag avsluta kvällens projekt, eller

nono.gif ....eller så tycker ni jag ska kompostera barken, köpa ny använda gräsklipp eller liknande istället.

ev thanks.gif MVH Sara
CillaM
Risken är nog som så att om du häller ut påsen nånstans så kommer de fortsätta bygga sitt bo, i täckbarken. Det bästa vore nog att köpa ny.
Ezereht
jag har just vattnat ihjäl små svartmyror med myrr för att inte ha dom springandes inne.. skulle inte riskerat nått.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon