Full version: Nu blommar vallmo
renate
Nu har de första vallmo vecklat ut sina sidenkjolar.Otroligt trots ihållande torka.Jag tog några bilder idag.

[attachment=19185:PICT0006__Large_.JPG] [attachment=19187:PICT0007__Large_.JPG]
[attachment=19189:PICT0008__Large_.JPG]
tepa
Uj vad jag är avundsjuk, Renate. Sådde perenna vallmo för fem veckor sen, och de har inte kommit upp. Har du planterat eller sått ?

Hälsn Tepa
renate
De är frösådd men de blommar först andra säsongen.De här är några år gammal.Det är bara ettåriga vallmo som blommar första året.Jag sådde med men vet ej om de har kommit.
CillaM
Snygga bilder renate. Mina rödorange vallmo, stora P. somniferum blommar också men solens starka strålar gör att blombladen skrumpnar. crying.gif som så mycket annatt som skrumpnar... Däremot älskar den engelska vallmon det här vädret, både den orange och gula
Irene_L
Så fina dom är! Mina perenna vallmo har inte börjat blomma ännu. Dom har jättefina knoppar och jag väntar så på blomningen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon