Ywonne
Hejsan !
Jag försöker göra någon form av katalogisering av mina växter, och har en liten söt blomma som jag inte är säker på vad den heter... g.gif

Tacksam för den hjälp jag kan få smile.gif

Ywonne
Mollis
Vad svår den var! Blomman ser ut som Bergnarv eller möjligen Fagertrav men bladen stämmer inte alls....
Ywonne
Ja den är ursvår...jag har varit inne på de du nämner, och även backnejlika, men det är alltid något som inte stämmer...

Jag har haft den länge...grävde upp ett par plantor hos "farfar" för 18 år sedan, sprider sig gärna, och är helt underbar på försommaren...
men jag har aldrig kommit på vad det är...har inte sett någon hos Plantskolor heller...

Hoppas någon annan har något bra förslag idea.gif

/Ywonne
Eva 33c
Kan det vara en vit form av berglin? linum perenne? Fast det är bara en lös gissning...
Ywonne
Googlade linum perenne, men den ser inte ut som min...det är liksom en kudde, som blomstjälkarna växer upp i från...

//Y
Ywonne
Kan det vara en Trampnarv - Sagina subulata Hortensis.
Har Googlat, men hittar ingen bra bild...fortsätter...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon