Jag träffade på ett träd häromdagen som jag inte vet vad det är.
Stammen såg precis ut som på en björk men bladen såg ut som ekblad som går på anabola...
bifogar bild på bladet med ett helt vanligt björkblad bredvis, så framgår det hur stort bladet är.
Vad är det för träd? Jag känner inte till någon björk med såna blad.
[attachment=19202:Bild_040.jpg]

tycker mest det liknar bergek (Quercus petraea) men om stammen liknar björk så vet jag inte vad det kan vara?
  tycker mest det liknar bergek (Quercus petraea) men om stammen liknar björk så vet jag inte vad det kan vara?
  Så får vi se. Jag kanske såg i kors... Tycker själv att det verkar konstigt, antagligen spelade skuggorna och/eller solskenet mig ett spratt. Kanske hade jag solsting. Vem vet? *skrattar*
 Så får vi se. Jag kanske såg i kors... Tycker själv att det verkar konstigt, antagligen spelade skuggorna och/eller solskenet mig ett spratt. Kanske hade jag solsting. Vem vet? *skrattar* jag tycker inte at tstam och blad hör ihop!? men säger du att det är så, så får jag tro dig. Jag blir inte klok på vad det är.
 jag tycker inte at tstam och blad hör ihop!? men säger du att det är så, så får jag tro dig. Jag blir inte klok på vad det är.