Full version: Omvända välden
ingrid fuxwall
För ett tag sedan ägnade jag flera timmar per dygn med att bära in mina plantor på kvällen/bära ut dem på morgonen.
Nu måste jag bära in växterna på dagen om jag inte har möjlighet att vattna ung. var fjärde timma sweatingbullets.gif

ingrid
CillaM
Ja, djag tycker själv inte det var länge sedan vi hade den sista snön här. Är så glad att växthuset skyddar som det gör, tar ut växter efterhand som klarar av solen och torkan. Skuggan är min favoritplats tillsammans med växterna.
Fenja
Visst är det ruggarns torrt och hett Ingrid! Testa lite större krukor kanske så behöver du inte vattna så ofta?
Mvh
Fenja
Ezereht
Känns som det itne regnat på en månad sad.gif
Kilmister
Våga inte klaga, utan minns istället förra sommaren med rotblöta i tre månader.
Gud vad man längtade efter torka då.
Österläge
CITAT (Ezereht @ 05-06-2008, 01:29) *
Känns som det itne regnat på en månad sad.gif

Här i Göteborg har det inte regnat sedan 1 maj, över en månad...
Österläge
CITAT (Kilmister @ 05-06-2008, 01:36) *

Ja precis, även om det är väldigt varmt o torrt så är det bättre med torka än regn! Det är ju svårt för lantrukarna förstås men bara regn är ju inte heller bra för dem... Jag tänker som så att det är lättare att vattna sina växter än att skydda dem från regn! Om det inte blir vattningsförbud förstås, vilket det väl iofs är på fler ställen... blink.gif

Vi ska bort över helgen så igår kväll vattnade jag alla krukor jättemycket o satte dem invid väggen så inte solen når dem så lång stund. Satte några småkrukor (som borde har planterats ut men det har inte blivit av än... blush.gif) på en bricka o fyllde på med vatten så står de i vatten, håller förhoppningsvis några dagar iaf o de får suga upp så mycket vatten de klarar... Hoppas de klarar sig nu! unsure.gif Kommer rusa ut på söndag kväll o kolla alla krukor...
CillaM
Jag tänker iaf klaga! Riktigt less på den brännande solen som tar död på precis allt. Äckligt stickig är solen just nu, värmen i sig är väl inget att klaga över.
Lady Hamilton
CITAT (Kilmister @ 05-06-2008, 01:36) *

Hade inte gjort något om ni hade delat med er av regnet till övriga Sverige. Det var ju torka hela sommaren och man var tvungen att hämta vatten i sjön för att överhuvutaget kunna vattna sweatingbullets.gif eftersom det hela sommaren varnades för att grundvatten nivån var extremt låg
ingrid fuxwall
CITAT (CillaM @ 04-06-2008, 16:12) *
Skuggan är min favoritplats tillsammans med växterna.

Som sagt - tack för de orden, nu har jag flyttat alla bord och hyllor - man kan ju inte ha växterna direkt på marken, det finns ju sniglar.

ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon