Anic

Kan det här verkligen stämma? Jag köpte en lobelia speciosa - fan scarlet, men det ser ju ut att bli gula blommor på min växt.. Vad är detta för något?

Sen undrar jag hur det är med spikklubba, har de något emot at stå i soll heladagen och stundvis ganska blåsigt? Var vill de helst stå?

Ett annat prblem jag har är att jag har planterat två krukor med presis samma växter: murgröna, en, osteospermum och hänglobelia med samma jord(kojord på påse som kostade 5x50l för 89 kr). Men den ena krukan ser mkt deppiare ut, då är det framfär allt osteosprmum som inte får nya knoppar, murgrönan som ser ut att vara på väg att dö, enen verkar inte ta sig , men lobelian växer lika fin i båda krukorna. Jag vattnar dem lika mkt. Vad kan problemet vara?

Eva 33c
Jag kan bara svara på din första fråga: Växten med de gula blommorna är ett vanligt ogräs, korsört, som antingen fanns redan i krukan eller kommit med vinden senare.
Anic
CITAT (Eva 33c @ 04-06-2008, 19:53) *
Jag kan bara svara på din första fråga: Växten med de gula blommorna är ett vanligt ogräs, korsört, som antingen fanns redan i krukan eller kommit med vinden senare.

Hmm, det var ju den enda växten som var i krukan när jag köpte den. Känner mig lurad, köpa ogräs som man kan få gratis! Borde kanske handlat på en riktig bhlomaffär och inte på bauhaus, då hade säkert kassören sagt något när jag betalade.

Nu har jag precis pratat med bauhaus och de var väldigt trevliga och hjälpsamma. Om jag tar med mitt kvitto och lappen, så får jag en ny.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon