KarinSKARA
Årets första Dagliljor blommar i Marum

Årets första Dagliljor har slagit ut 4/6-08

ÄNTLIGEN har den bästa tiden i min trädgård börjat.
Årets första Daglilja blev faktiskt 2!!!

Hemerocallis lilioasphodelus syn. H. flava.
Alltid tidig men inte som i år. Här tillsammans med Aquilegia vulgaris 'Nora Barlow' tror jag Aklejan heter.

Hemerocallis 'Black Minor'.
Förra året vann 'Black Minor' tävlingen om årets första Daglilja i Marum, då slog den första blomman ut 30/5-08, så den var några dagar senare i år.

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

I höstas slog den sista Dagliljan ut sin blomma på min dotters födelsedag den 28/10.
Så nu är 7 månaders väntan äntligen över.

NUUUU börjar mina älsklingsblommor äntligen blomma igen.
Hoppas ni inte kommer att tröttna, för innan det blir höst igen, hoppas jag ni fått se MASSOR av vackra blommor.
.
.
Juli S
Visst är det härligt med dagliljorna!? Jag njuter också de gula dagliljorna som blommar hos mig. Har en liten äng med dem, jättevackert!

[attachment=19234:DSC02155.JPG]
KarinSKARA
Det låter härligt att ha en hel äng med dessa underbara lättskötta blommor.
Önskar jag hade mer mark att odla på.
Massverkan blir något annat att titta på.
Har sett bilder från Amerika där det är flera km. med bara underbara Dagliljor.
Bor man med sådan utsikt har man nog hamnat i paradiset.

Karin i Marum
Knytt
Å jag är lite kär i dagliljor, underbara bilder!
Tyvärr har jag "bara" en ganska stor tuva oranga som blommar först under senare delen av sommaren och två relativt nyinköpta miiiniplantor - men som sagt, den som väntar på något gott! smile.gif
Monaxe
Visst är det vackra blommor...är på jakt efter en blå eller blå/lila, finns det nån sån hos dej Karin?
Wilmer
Å, ja, nu blommar de första wub.gif
KarinSKARA
Monaxe:

Du får titta i mitt album från förra året om du kan hitta någon i ditt tycke som är lila

http://picasaweb.google.com/olssons.garden/Hemerocallis

Det jag kallar lila har jag inte sett många bilder på, kanske ljuslila funkar som på Lavender Vista 13x56 EM kika runt en stund så får vi höra sedan om du hittat någon

Hoppas du har gått om tid för det är nästan 300 bilder *L*

Trevlig helg ALLA nu skall VI fira en student.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon