JennyR
Vill gärna se bilder och få inspiration....tycker ofta det är brist på bilder på köksträdgårdar i trädgårdstidningar... smile.gif det som är så himla fint! bravo.gif
rosita

080509 003.jpg

potatis och kål.jpg

skogstroll
å vad fint, vilken jätteköksträdgård. jag har bara en pyttebörjan till kryddträdgård och resten är i princip bergknalle så det blir att skaffa grejer så man kan odla uppåt smile.gif
Knytt
Så stort och prydligt, min hörna är verkligen mini än så länge.
Men jag börjar få smak på det så kankse att vi utökar rolleyes.gif

Framför allt behöver vi mer potatis och lök!
Ska se om jag kan fota min lilla hörna och visa sen smile.gif
JennyR
Oj vad tjusigt smile.gif min är inte lika stor på långa vägar (krävs vidare bearbetning av smbon som vill ha massa gräsmatta kvar att spela kubb på) smile.gif
Sara.
Jag tror jag har motsatsen till den de första bilderna haha. Verkligen jätte fint, tänk att kunna ha det så smile.gif Själv har jag just fått fart på mitt "trädgårds intresse" så jag började odla för ett par veckor sen och det går verkligen bättre än vad jag hade förväntat mig. Vet inte var jag ska göra av allt. Här har ni en bild på det jag hoppas kan kallas för köksträdgård, paprika, sallad, gul lök, lima bönor, rädisor, persilja, persika, apelsin och avokado. Man kan med andra ord säga att jag planterat lite vad jag fått tag i och hoppas på det bästa. Det var verkligen många av paprikofröna som fått fart så jag kan nog inte behålla alla, planerar att plantera om dem och persiljan om inte allt för lång tid... men var ska ja ha allt?

[attachment=20268:PICT2871.JPG]
Sofiia
Oj så fint!! tummenupp.gif
Tänk om man fick ha ett alldeles egen trädgård...
Jag har mer som Sara, dvs ett fönster där jag har lite smått och gott. Jag sådde chili, basilika och gräslök. Chilin är det enda som lyckats bra för mitt lilla fönster är så hett och soligt. Plus att jag aldrig lär mig att inte sätta så många frön utan jag sätter massor och tänker att det ändå inte blir något av alla och sen sitter jag där med massor små plantor som jag inte har plats för sad.gif
Platinum
Lite svårt att fota min köksträdgård om man ska räkna in allt som är ätbart, stor trädgård med många fruktträd och bärbuskar.

Men här på bild syns iaf en del av mitt pyttelilla friland a´ 1kvm och platsen där mitt växthus ska anläggas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon