tvilling77
Jag har blivit rosfrälst! jag har redan planterat Alexander Mackenzie som jag hoppas ska växa upp utefter mitt altanräcke....men nu är jag ju så sugen på en klätterros! det enda stället som finns är ju på altanen, men kan man plantera klätterrosor i en stor kruka så att den får klättra uppefter väggen, och hur gör man med övervintringen? Jag bor ju i zon 5 så det kanske inte är någor alternativ alls för oss häruppe?!
Tosan
Jag har satt en klätterros i kruka som jag kommer att övervintra svalt och ljust. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det med utrymme men får väl spaljera på nåt vis..
svennis
Klart du ska ha en klättrare på bolkongen.
Man lär sig. Spännande biggrin.gif
Christina i Taxinge~
Klart du kan ha en klättrare i kruka på balkongen!
Kolla t ex 'Constance Spry'

[attachment=19384:spry1.jpg]

Och den doftar gott!

Det gäller bara att ha klart för sig hur man tänker övervintra den.....
Att den står kvar på balkongen - placerad på en tjock frigolitplatta och med hela krukan nerstoppad i en papplåda med frigolitchips t ex
(hur man skyddar krukan under vintern finns antagligen hur många lösningar som helst på)

Eller att man kan flytta hela krukan till ett lämpligt förvaringsutrymme.
Krukan kanske inte är så lätt att flytta stor och tung som den är....?
Så tänk ut ett vinterförvaringssätt som passar dig och skaffa sen en ros! flirting.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon