Full version: ingefäran
Inka
Hej
Jag har en stor ingefärskruka på balkongen, jag satte den i mars efter allas anvisningar här på forumet. Men när ska man skörda? Den har mycket blad och verkar ha mått bra i sommar.
MVH Inka
Ingrid på Västkusten
Pilla lite och kollahur mkt de har utvecklats. Skörden hos mig har oftast skett senae på hösten men Du startade ju så tidigt! Värt att kika lite,

Hälsar ingrid
Inka
Nu har jag pillat lite och det verkar finnas lite knölar, dock inte så krukan svämmas över...Är det någon skada skedd om jag väntar, kan dom bli "övermogna"?
Inka
Ingrid på Västkusten
Nej då :-) det gör inget. Har Du gödslat i sommar?
Inka
Yes
jag har gödslat!
Jag ska nog vänta några veckor med skörden. Men hur är det, utvecklas knölarna mest UNDER den planterade knölen eller ska den utvecklas åt sidorna, i ytan också? Isåfall har jag nog mest knölar undertill.
Spännande med nya(för mig) växter är det iallafall...
Åsa, mälardalen zon 2
Man kan tjuvskörda lite, om jag behöver lite färsk ingefära i matlagningen så brukar jag pilla lite i jorden och slita upp en passande knöl. Jag har redan tjuvskördat i mina krukor, inte åker jag och köper ingefära ifall det finns tillräckligt stora knölar i krukorna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon