Full version: myrten
Eva-Lotta
Hej

när är bästa tiden att formklippa myrten? De skjuter ju skott åt alla håll just nu så det rycker i saxhanden!

Eva-Lotta
Fenja
Jag har klippt mina när det behövts under hela växtsäsongen. Nu är det några år sedan jag hade myrten, får du sticklingar över är jag jätteintresserad! biggrin.gif
Mvh
Fenja
Eva-Lotta
CITAT (Fenja @ 05-06-2008, 21:44) *
Jag har klippt mina när det behövts under hela växtsäsongen. Nu är det några år sedan jag hade myrten, får du sticklingar över är jag jätteintresserad! biggrin.gif
Mvh
Fenja

Du får gärna sticklingar. Var finns du någonstans?

Eva-Lotta
Fenja
Jag bor lite utanför Ulricehamn, jag har mailat dig!
Mvh
Fenja
Mysis
Obs! Ansa den inte om du vill att den ska blomma. Den brukar sätta blom omkring midsommar, under rätta förhållanden. Lycka till med din Myrten. Det är ju en underbar växt!
Bassam
Det kan formklippa hela sommaren. . När växten börjar vakna till liv på våren kan den beskäras och den blir snabbt tät och fin igen.

Lycka till, H:Bassam
Eva-Lotta
CITAT (Fenja @ 06-06-2008, 14:47) *
Jag bor lite utanför Ulricehamn, jag har mailat dig!
Mvh
Fenja

Jag kan inte hitta något mejl från dig i inkorgen! Mejla på evalotta72@hotmail.com i stället!

Tack för alla svar!

Eva-Lotta
Fenja
Jag fick ditt mail idag Eva-Lotta! biggrin.gif
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon