Full version: Uralskii rannii
myskmadra
Hej på er!
Länken visar hur den ser ut. Tyvärr finns ingen engelsk text på vare sig hemsidan eller på påsen.
Nån som vet om det är en busktomat eller ej? Plantorna är knubbiga och fina.http://www.seemnemaailm.ee/eng/index.php?GID=7569
Tacksam för hjälp!
myskmadra
Jag lyfter upp tråden igen! Hälsn Myskmadra
eco-fighter
Det står inte om det är en busktomat, inte på påsen iaf. Nu fattar jag inte ett ord estninska, men det som står på ryska är att tomatsorten är tidig och är bra för nordisk klimat. Det ser ut som en busktomat tycker jag, men ändå svårt att säga...
Svante, zon 1
Hopplöst att se på bilden i din länk. Har du egna bilder på plantan? Om det har kommit flera blomklasar kan man ibland se det genom att räkna bladen mellan blomklasarna. Busktomater har ett blad mellan klasarna, sådana som skall tjuvas har tre (gäller oftast men inte alltid).
myskmadra
Svante: jag ska kolla in bladen. ev ta en bild och ladda upp den.
Eco-fighter ; har du också sått denna tomat eller har du läst på hemsidan?
Plantorna är bland de bästa jag sått. De är kraftiga och knubbiga trots att jag drivit upp dem på
fönsterbrädan utan belysning.
Tack så mycket för svaren blomma.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon