anne s
Fick häromdagen två jättefina plantor av en snäll faster, men har ingen erfarenhet av grönsaksodling.
Gjorde nyligen i ordning ett land för att sätta luktärtor, med hästgödsel i botten och jord o mull o lite benmjöl.
Kan det funka även för squashen eller hur gör jag bäst? Hur mycket plats behöver de var o en?
Hoppas på hjälp i frågan!
eugenia
Jag tycker det låter som om dina squashplantor skulle trivas bra i den jorden. De vill ha det varmt och gott för att trivas och trivs de så blir de ganska stora. En meters mellanrum kan vara lagom. De får stora blad som breder ut sig åt sidorna så frågan är hur du kan plantera dem så att de inte skuggar dina luktärter. Får ärterna ett bra stöd så kommer de väl kanske upp en bit på väg innan squashen hunnit bli stor, så det borde gå. (Jag har inte odlat luktärter förut)
anne s
tack, då sätter jag ut dem idag! Tänkte först sätta dem i en upphöjd låda (utan botten), men det är kanske dumt om de behöver kunna bre ut sig ordentligt?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon