När man läser annonser om växter anges ofta att de är rådjurssäkra, men det står aldrig något om kaniner. Är det någon som vet varför? I "södraste" Sverige, där jag bor, är kaniner normalt ett betydligt större problem än rådjur, så jag tror att fler än bara jag kan vara intresserade.
Min fråga är: Gillar/Ogillar kaniner och rådjur samma växter? Kan man alltså gå efter 'rådjursäkert' när man bygger upp sin trädgård?
Nu är mitt problem i och för sig lite udda, för det är mina egna tre (kastrerade) kaniner som är problemet. Vi bor mycket isolerat och kaninerna har lösdrift, dvs kommer och går som de vill. Njutningen av att se hur härligt dessa f.d. burkaniner har det i total frihet, uppväger i stort sett de problem de orsakar, men det hade inte varit så dumt att ha någon, t ex perenn rabatt utan hönsnät. Trots allt är det ju lite tjatigt att hägna in allt hela tiden. Jag börjar bli expert på vad kaniner verkligen älskar! :-)
Så vad finns det för växter man kan plantera som de inte gillar, perenna såväl som ettåriga? Lite tips hade uppskattats oerhört.