Full version: Hasselnöt.
Exotic
Hej på er,

Nu är jag igång igen och frågar om Nötter rolleyes.gif blink.gif
Jo jag fick nötter på min ormhassel,sen har dem grott och jag har fått 3 små träd/busk
Men hur gör jag nu ,/för att få nötter) för det skall visst vara hona & hane nära varandra och kan det vara så att dessa 3 kan vara av olika ,hon eller han träd ?????? wink.gif blink.gif unsure.gif rolleyes.gif
Eller vad skall jag göra.......... och hur vet man att det är hon eller hane smile.gif wub.gif

Tack på förhand smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Hassel är sambyggare = det finns han och honblommor på samma planta så det räcker med en planta för att man ska få frukt(nötter).
Alpiner i Halmstad
De nötter Du får från ormhassel ger nog en avkomma som inte liknar ormhassel. Från ormhasseln kommer det ibland upp raka stammar från tillväxtdelen under jordytan, vilket tyder på att ormhasseln är ympad på en grundstam. Samma metod använder man med icke rotäkta rosor.
M.v.h. Bernt
Exotic
Hej Åsa,

Tack för det ,då är det inga problem att få lite nötter smile.gif laugh.gif rolleyes.gif konstigt att dem skriver så på plantskolan jag var på blink.gif
Men nu vet jag biggrin.gif

Alpiner,

Jepp så är det blir vanlig Hassel,men jag är glad att det blev nått av nötterna på min ormhassel smile.gif laugh.gif och dem raka skotten som kommer dom sågas snabbt av.

Ha det rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon