KalleStripp
De senaste veckorna har en grävling (antar jag att det är) hittat till vår hushålls-kompost. Det är en sådan där täckt kompost i hårdplast, ej en varmkompost. Rackaren lyckas få undan locket hur många tunga stenar vi än lägger på. Grävlingen är nog glad över det dukade matbordet, men det är ju inte så kul för oss (bortsett från att han hjälper till att röra om och lufta... rolleyes.gif ).

Jag har fått tipset om att hälla ut lite dieselolja, för det luktar så illa att grävlingen försvinner. Men det känns ju inte så trevligt att använda det vid en kompost!
Är det någon här som kan tipsa mig om vad vi ska göra?

Det jobbigaste är att komposten står ganska nära grannens uteplats, och det luktar ju då locket är av. sad.gif
KURT
Det kanske går att förankra locket med ett spännband? Att hålla den borta med något som luktar illa tror jag inte fungerar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon