Christer i Falköping

Gullklematis Med värmen vi har i år så går det fort. Kan svära på att jag inte såg dessa knoppar för tre dagar sedan och idag håller en på att slå ut. Denna gullklematis håller på att klä in ett äppleträd helt och hållet. Det är en treårig frösådd vars stjälk nu är 1cm tjock på det bredaste stället.

Rihane
Skrämde slag på min stackars make när jag tittade ut på em och såg att den första klematis Köningskind knoppen nästan slagit ut. För någon timme sedan upptäckte jag dom första penséknopparna på penséerna som jag provade att så ute i höstas, var inte direkt tyst då heller. Fast jag kvävde glädjetjuten ute för att inte skrämma grannarna.

Jag njuter verkligen nu. Även om jag lider av gräspollen så är det helt underbart...

CillaM
CITAT (Christer i Falköping @ 07-06-2008, 19:54) *

Gullklematis Med värmen vi har i år så går det fort. Kan svära på att jag inte såg dessa knoppar för tre dagar sedan och idag håller en på att slå ut. Denna gullklematis håller på att klä in ett äppleträd helt och hållet. Det är en treårig frösådd vars stjälk nu är 1cm tjock på det bredaste stället.

Det går för fort nu tycker jag. För några dagar sedan började gullregnen blomma överallt, nu är de snart överblommade. Vissa höstblommande växter blommar här, vit ölandstok bl.a., hann knappt se roddisarna blomma förrän de tackade för sig. Buskpionen torkade bort, kvannen som tålmodigt väntat i 3-4 år på att få komma i blom ser ut att skicka elaka blickar till mig, även om jag trots grävd brunn riskerat att vattna vissa växter, däribland den. Dock kan jag glädja mig åt det i växthuset hos mamma, där jag har obegränsad tillgång till vatten, att de 30 gullclematis, som jag har över, (reklam: dessa finns på bakluckeloppiset den 14/6 i Surte) växer jättefint. Och mina frösådda olika rosor som tittar upp.. Nån glädje finns det allt, men annars har jag bara lust att packa in mig i kylen för tillfället.
Christer i Falköping
Visst går det för fort nu. Mina nyponrosor kan man nästan kalla blomman för dagen. Rhododendrona har klarat sig bättre, de står lite skuggigare i mitt woodland, plus att jag vattnar där varje dag. Delar ju djupborrad brunn med en granne så jag kan vattna rätt så mycket som jag känner för, men samtidigt vill jag inte slösa för mycket ändå. Så det blir kraftiga punktbevattningar på det som jag absolut vill ha kvar och sådant som är relativt nyplanterat.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon