CITAT (Christer i Falköping @ 07-06-2008, 19:54)

Gullklematis Med värmen vi har i år så går det fort. Kan svära på att jag inte såg dessa knoppar för tre dagar sedan och idag håller en på att slå ut. Denna gullklematis håller på att klä in ett äppleträd helt och hållet. Det är en treårig frösådd vars stjälk nu är 1cm tjock på det bredaste stället.
Det går för fort nu tycker jag. För några dagar sedan började gullregnen blomma överallt, nu är de snart överblommade. Vissa höstblommande växter blommar här, vit ölandstok bl.a., hann knappt se roddisarna blomma förrän de tackade för sig. Buskpionen torkade bort, kvannen som tålmodigt väntat i 3-4 år på att få komma i blom ser ut att skicka elaka blickar till mig, även om jag trots grävd brunn riskerat att vattna vissa växter, däribland den. Dock kan jag glädja mig åt det i växthuset hos mamma, där jag har obegränsad tillgång till vatten, att de 30 gullclematis, som jag har över, (reklam: dessa finns på bakluckeloppiset den 14/6 i Surte) växer jättefint. Och mina frösådda olika rosor som tittar upp.. Nån glädje finns det allt, men annars har jag bara lust att packa in mig i kylen för tillfället.