malin72
sambon har haft tankar om att bygga in den lilla sittplatsen han gjorde förra året tror jag det var g.gif och igår small det till vi lånade morbrors lastbil och for iväg och handlade!! och idag satte han fart giggle.gif finns flera bilder i albumen men måste visa några för jag är så lycklig yahoo.gif yahoo.gif
vid sidorna bygger han stora lådor där vi ska sätta klätter rosor (redan köpta) och sen tänkte jag några clematisar men vet inte vilka ännu...vill ju "klä" in den så fort det går whist.gif
[attachment=19369:juni27.jpg][attachment=19370:juni35.jpg]
[attachment=19371:juni36.jpg][attachment=19372:juni37.jpg]

framtill ska han bygga en trapp i trä och sen ska det hanlas nya ljuslyktor mm sen ska jag sitta där inne och njuta wub.gif jag är så glad och längtar tills att blommorna sitter där osv bravo.gif
Sussie F-Flower
Åh, Herre Gud vad Fint!

Där kan Ni sitta och avnjuta många timmar i sommar!!!!

"Tvärmysigt"!!!

Ska du ha "Piilu" hela väggarna.... flirting.gif
malin72
CITAT (Sussie F-Flower @ 08-06-2008, 01:44) *
Ska du ha "Piilu" hela väggarna.... flirting.gif

hihi nä tror inte det piilu växer vid sidan av upp mot garage väggen..kanske lite tråkigt med samma överallt giggle.gif tror jag vill ha någon röd...hm måste kika på det yes.gif
Sussie F-Flower
Kanske Madame Julia Corevon, Ganska starkt "knallig" I alla fall! biggrin.gif

Julia

Skulle passa golvet rätt så bra kanske.......
Helen i Piteå Zon 5
Men sååå fint! Med hjärta och allt wub.gif det var gulligt gjort av honom. .......Nu får du bjuda sambo på riktigt god mat och dryck vid den nya sittplatsen smile.gif
Juli S
Otroligt mysigt och ... romantiskt!!!
Biggan_
Vilket underbart kärleksbevis! wub.gif Önskar er många fina och romantiska stunder därinne! Väldigt fint blev det! tummenupp.gif

Lady Hamilton
Jätte fint Malin! bravo.gif
Christina i Taxinge~
Så fint!!!!!!!!!!!!!! Förstår verkligen att du är glad för detta!

För några år sedan byggde jag en "rosengrotta" - det var roligt att fixa & plantera och se hur det skulle bli yes.gif
Så här blev det:

[attachment=19383:96_10914..._nordsyd.jpg]

Maken kallar den för "busskuren" whistling.gif

Grå
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 08-06-2008, 11:10) *
Maken kallar den för "busskuren" whistling.gif

Är du säker att du inte hör fel och att han egentligen säger "Pusskuren" ? wink.gif
malin72
giggle.gif han ska få se att inte bara jag tyckte det blev bra tummenupp.gif men en röd clematis blir nog bra..ska kika vidare,
och jag får väl skicka iväg barnen någon kväll så vi kan sitta där, annars blir det inte en lugn stund i våran nya lilla oas whist.gif
Christina...ja vad fint!! Hur många år tog det tills rosorna blev så stora??
Christina i Taxinge~
CITAT (malin72 @ 08-06-2008, 12:07) *
Christina...ja vad fint!! Hur många år tog det tills rosorna blev så stora??

Det tog ca 3 år innan rosorna blommade som på bilden, men jag har också ett antal klematis som klättrar där och de var ju igång redan första året.

Du låter oss väl följa med i hela proceduren med plantering och sen hur växterna växer osv?

CITAT (Grå @ 08-06-2008, 12:04) *
Är du säker att du inte hör fel och att han egentligen säger "Pusskuren" ? wink.gif

Hmmmmmmm........kan det vara så, tror du?? Ja, jag hör ju lite dåligt ibland.....
Detta måste kollas vid första, bästa tillfälle! biggrin.gif
malin72
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 08-06-2008, 12:19) *
Det tog ca 3 år innan rosorna blommade som på bilden, men jag har också ett antal klematis som klättrar där och de var ju igång redan första året.

Du låter oss väl följa med i hela proceduren med plantering och sen hur växterna växer osv?

självklart tummenupp.gif fortsättning följer giggle.gif
malin72
nu har jag varit och handlat giggle.gif det blev
clematis:
Mme le Coultre
Rouge Cardinal
Dr.Ruppel

rosor:
Flammentanz
New Dawn

nu ska det blir klart där ute och jord blandat med kossa och sen ska det planteras sweatingbullets.gif hoppas att det blir bra..bilder kommer när jag är klar tummenupp.gif
Gillan
Grattis till ett jättecharmigt bygge Malin! Vilken go sambo du har kompiskram.gif . Det ska bli intressant och se när dina clemater och rosor vuxit upp.
Wilmer
Va' mysigt den här tråden missade jag igår. Du ska väl ha något som doftar lite gott i närheten också?
malin72
CITAT (Wilmer @ 09-06-2008, 13:24) *
Va' mysigt den här tråden missade jag igår. Du ska väl ha något som doftar lite gott i närheten också?

joho då visst måste man ha doft....sätter ner mina sådda luktisar där i sen får vi se vad som blir mera...några tips whist.gif
Christina i Taxinge~
Lavendel! wub.gif
malin72
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 09-06-2008, 14:26) *
Lavendel! wub.gif

visst ja det har jag ju sått tummenupp.gif thanks.gif mera flirting.gif
Betty
Jag missade den här tråden igår, så jättefint din sambo byggt till dig Malin! bravo.gif

Tips på lite gó-doft till din nya rosengömma: Gräv upp en viol ur nån rabatt och plantera den i en lerkruka som får stå på bordet! tummenupp.gif Violer doftar underbart, men man måste ju vara näst intill akrobat för att komma åt att lukta på dem...
Jag köpte en vit hornviol vid ett trädgårdsbesök hos Helen i Piteå för nåt år sen, den gräver jag upp och har i kruka på bordet under sommaren. Då kan jag köra ner näsan i väldoften på ett mycket smidigt sätt utan att riskera ryggskott och annat elände... rolleyes.gif
Till hösten gräver jag ner den i rabatten igen.
malin72
giggle.gif smart Betty!!! något på bordet så klart att stoppa näsan i tummenupp.gif har nog inga violer som doftar...men man kan väl köpa whist.gif nu när stora plånboken kom fram av hans pengar sen greklandsjobbet bravo.gif

Nu har han bestämmt att våran altan på framsidan är för liten så imorgon ska han slå loss allt där och bygga ut på längden ett par meter unsure.gif så nu ska han ta bort träden som står där och bygga w00t.gif han måste ha fått en knäpp av solen där nere eller nåt a0a.gif a0a.gif a0a.gif men inte gör det mig något tongue.gif
Maggan H
Grattis Malin, vad jättefint! bravo.gif Knäpp eller inte, ninja.gif låt honom hållas så länge det bara går, bäst att passa på! Det dröjer kanske 10 år tills nästa gång..... crazy.gif biggrin.gif
Lilla Sibirien
Lyckliga du, som har någon som bygger och fixar. Det är nog bara bra om "han fick en liten knäpp av solen", resultatet blir ju så bra.
pimpim
En sån mysig plats Malin. Det blir ju helt underbart för er att sitta där. Sånt vill jag också ha wub.gif .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon