Anna_85
Jag har två olika sorters chiliplantor, de blommar men problemet är att när den blommat ut ramlar blomman och stjälken av istället för att bilda frukt. Är det någon som vet vad det beror på? Vattnar jag för mycket eller för lite? Står de för varmt eller för kallt? Just nu står de på balkonen på dagarna men problemet uppstod redan för flera veckor sedan när de bara var inne.
Åsa, mälardalen zon 2
Du kanske måste leka insekt ifall det är ont om dem, är inte blomman pollinerad blir det ingen frukt.

Fast annars är det ofta bara bra att det inte blir några frukter på de första blommorna, en liten planta orkar inte föda fram så många frukter så ofta är det bra om plantan hinner växa till sig innan de sätter frukt, själv plockar jag bort frukter i början.

Om du vattnar för mycket, om plantorna står för varmt, om krukan är för liten går inte att svara på när man inte fått information om hur mycket den vattnas, vilken temp de utsätts för etc.
Bassam
Blommorna kan ramla också av om de får för lite ljus eller näring,
lycka till, H: Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon