Full version: kärleksparet
yla
Hannele
wub.gif bara för att den kanske e lite mera småpratsvänlig så lägger jag in den här ,tänkte att alla kanske inte läser om ogräs o skadedjur
hoppas att de e okey me dej wub.gif
o alla andra,]snigelkärlek

augustis kalenderblad
Hannele
Visst kan du visa mitt kärlekspar här, oldwolfie.
Jag undrar fortfarande, hur dom gör?
Och vad den vita säcken i mitten har för funktion?
Gossen Ruda
Jag tror att jag skall ha en beskrivning över sniglarnas kärleksstund nånstans men hittar den inte nu. Fritt ur minnet har jag för mig att dom stjälper ut hela härligheten innan dom börjar byta grejor med varann, dvs spermier. Dom är ju både hane och hona samtidigt. Akten pågår länge, flera timmar och kanske en hel natt. Sniglar har inte bråttom som bekant.
Posse
CITAT (Gossen Ruda @ 25-08-2003, 18:28)
....Dom är ju både hane och hona samtidigt. Akten pågår länge, flera timmar och kanske en hel natt. Sniglar har inte bråttom som bekant.

Min gissning är att det är just pga att det inte ligger för sniglar att skynda, som gör att något bättrat på oddsen för dem att finna en fortplantningspartner.... rolleyes.gif
annchapanncha
Sniglar är ÄCKLIGA.
yla
CITAT (Hannele @ 25-08-2003, 10:03)
Visst kan du visa mitt kärlekspar här, oldwolfie.
Jag undrar fortfarande, hur dom gör?
Och vad den vita säcken i mitten har för funktion?

jag har lagt en länk till min hemsida titta på den 1 augusti hannele så ser du hur dom gör men fråga mej inte varför o vad det är som gör att det blir fler sniglar men man ser iallafall tydligt organen o hur dom sligrar sej runt runt
Posse
CITAT (oldwolfie @ 26-08-2003, 11:32)
....så ser du hur dom gör men fråga mej inte varför o vad det är som gör att det blir fler sniglar men man ser iallafall tydligt organen o hur dom sligrar sej runt runt

Låter spännande men jag hittade inte dit. unsure.gif
Hursomhelst tycks det vara svårt finna information på webben om sniglarnas fortplantningsritualer, jag har sökt men misslyckats. sad.gif
Om någon här är bevandrad nog i engelska, skulle antagligen sökningarna lyckas bättre.
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 26-08-2003, 11:32)
jag har lagt en länk till min hemsida titta på den 1 augusti

Konstigt wink.gif jag kan inte heller få fram sidan idag
men jag hann se bildsviten igår.

Skickligt gjort att lyckas få med hela akten biggrin.gif
yla
här kan ni klicka då
här är hela sviten som jag lagt på min site
men de e sund att man inte kan lägga in hela filmen 45 minuters svart kärlek de ni rolleyes.gif
jag fick 500 av tv för dom visade den biggrin.gif kul eller hur
Posse
CITAT (oldwolfie @ 27-08-2003, 10:20)
här kan ni klicka då
här är hela sviten som jag lagt på min site
men de e sund att man inte kan lägga in hela filmen 45 minuters svart kärlek de ni rolleyes.gif
jag fick 500 av tv för dom visade den  :D  kul eller hur

Du skulle nog kunna göra 500 kronor många, många gånger om genom att mångfaldiga kärleksscenen och sälja på kassett som p-rullar. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon