Bettson
Ny dammsugare, ja tack eftersom den numera hålls ihop med tejp och snören.

Jag undrar är det någon som provat Tvins dammsugare med vattenfilter. Lockas lite av tekniken att den inte spyr ut dammet i andraa änden igen.

Fast det hjälper ju inte ifall den inte suger tillräckligt. Är det någon som prövat.

Eftersom detta är ett hushåll med hund så är dammsugren så viktig.
KURT
Utan att veta något om dem, så ser jag ju en viss risk att man i stället för damm sprider ut mögelsporer. Kan man installera, så är det nog bäst med centraldammsugare.
Bettson
CITAT (KURT @ 08-06-2008, 14:29) *
Utan att veta något om dem, så ser jag ju en viss risk att man i stället för damm sprider ut mögelsporer. Kan man installera, så är det nog bäst med centraldammsugare.

Hur tänker du då? Vattnet slås ut efter varje dammsugning.

Jag har funderat på centralsdammsugare men efter att ha sett den enormt långa ormen man ska dra och husera så har jag nästan ändrat åsikt. Dessutom så försök att få något lata tonåringar att ta upp saker som riskerar fastna i slangen från golvet i stället för att chansa. Det är de två argumenten som avhåller mig från centraldammsugare. Men jag kan ha fel.

Övertyga mig.... whist.gif
Bettson
Men herregud... är det ingen som har sammsugit på hela dagen.... naughty.gif
Bettson
Nu blir jag riktigt fövånad ska jag säga.

Nu har det hänt........ man ställer en fråga på odla som ingen kan svara på. Det är nästan en sensation.

yahoo.gif Väldans ovanligt.....
*Stintan*
Fniss jag har dammsugit massor av gånger sedan du ställde frågan men aldrig med den dammsugare du efterfrågar.

Hade centraldammsugare i mitt hus och ångrar inte den installationen.

Nu bor jag i lägenhet och har en vanlig som duger bra den också.
ErikaLa
Jag investerade i en electrolux ergospace för ca ett halvår sen, den har påse men jag tycker den fungerar jätte bra. Den blåser inte ut en massa damm. Den har även extra lång slang så det var som orsaken varför jag köpte den. Helt klart ett tips.
henriks
Sparkar upp denna tråden igen istället för att skapa en ny om ingen misstycker.

Dammsugare som hålls ihop av tejp var det ja... det har min gjort de senaste tio åren eller så och nu är det snart AKUT att skaffa något nytt. Med tanke på hundar, stampat jordgolv och ett förestående husbuggndsprojekt funderar jag på att skaffa mig en modell liten industridammsugare. Någon som har några tips?
Platinum
Jag använder nästan aldrig min dammsugare, typ när det krossats nått glas eller dylikt illa. Jag kör med microfibermopp.

CITAT (henriks @ 31-08-2008, 20:20) *
Sparkar upp denna tråden igen istället för att skapa en ny om ingen misstycker.

Dammsugare som hålls ihop av tejp var det ja... det har min gjort de senaste tio åren eller så och nu är det snart AKUT att skaffa något nytt. Med tanke på hundar, stampat jordgolv och ett förestående husbuggndsprojekt funderar jag på att skaffa mig en modell liten industridammsugare. Någon som har några tips?

Hundar, stampat jordgolv...spade kan ju vara ett alternativ rotfl.gif

Seriöst, microfiber suger upp en massa småpartiklar som en dammsugare missar.
henriks
CITAT (Platinum @ 31-08-2008, 20:31) *
Jag använder nästan aldrig min dammsugare, typ när det krossats nått glas eller dylikt illa. Jag kör med microfibermopp.
Hundar, stampat jordgolv...spade kan ju vara ett alternativ rotfl.gif

Seriöst, microfiber suger upp en massa småpartiklar som en dammsugare missar.

biggrin.gif

Du tror mig inte? om jordgolvet? Det var fakiskt sant, även om det inte är meningen att det skall fortsätta vara så! Tänk dig ett gammaldags lantkök med en enorm köksspis - och ta bort spisen - då har du mitt kök som det ser ut nu.

Dessutom - Skyffeln står redan i köket, så jag fortsätter "städa" med den ett tag till.
[attachment=23505:jordgolv.JPG]
Bee
Städerskan här på jobbet pratar sig varm för microfibermopp också. Hon säger att det blir väldigt mycket renare med den. Man behöver inte våttorka heller (om det inte är fläckar förstås).
Problemet är mattorna. Där måste man ju ha en dammsugare. Eller finns det ngt sätt att komma runt det?

// Bee, inte direkt bästis med dammsugaren
Platinum
CITAT (henriks @ 31-08-2008, 20:54) *
biggrin.gif

Du tror mig inte? om jordgolvet? Det var fakiskt sant, även om det inte är meningen att det skall fortsätta vara så! Tänk dig ett gammaldags lantkök med en enorm köksspis - och ta bort spisen - då har du mitt kök som det ser ut nu.

Dessutom - Skyffeln står redan i köket, så jag fortsätter "städa" med den ett tag till.
[attachment=23505:jordgolv.JPG]

Men du hade ju verkligen jordgolv smile.gif

Kärscher kan du ju kolla på, de brukar hålla bra kvalité tycker jag.
blomkronan
CITAT (henriks @ 31-08-2008, 20:54) *
biggrin.gif

Vad håller du på med confused.gif ska du odla potatis a0a.gif

skämt och sido... nyfiken... vad ska det bi av hålet blush.gif
henriks
CITAT (blomkronan @ 01-09-2008, 11:37) *
Vad håller du på med confused.gif ska du odla potatis a0a.gif
skämt och sido... nyfiken... vad ska det bi av hålet blush.gif

förhoppningsvis ett golv
(det har varit en fallfärdig skorsten med tillhörande spis som var så dålig att den hotade att rasa ihop)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon