Ezereht
Äntligen regnar det! bravo.gif Efter hur länge som helst med vattning (och trötta blickar på dagis äppelträd som ser törstiga ut), äntligen, äntligen regnar det!! Och verkar så ska göra i några dagar också.

Nu till tips hur man får det att regna:
*Efter 1 månad av "procrastination" så bestämmer du dig för att i morron SKA kökstolarna målas, så dom är fina när svärisarna kommer på besök till helgen.
*Du hälsar på en kompis som vill bli av med två rosenbuskar och drivor med förgetmigej, som du bestämmer dig för att hämta "under veckan". Det går ju bra, för maken har inte bilen när han kan cykla till jobbet i det varma vädret.
*Du "glömmer" kökstolen ute under natten, med en hink olja på, "det kommer ju ändå inte regna" när du går och lägger dig efter att ha nattat barnet.
*Du har tvättat trasmattorna och hänger ut dom för att torka under natten.

tummenupp.gif
Betty
Tack för tipsen hur man bevekar regnguden, de var bra rotfl.gif !
Tyvärr har jag inte användning av just de du listade; har rätt nya fina ekstolar som ska få förbli som de är, rosor har jag egentligen redan för många av - och har definitivt tillräckligt med förgätmigej i min trädgård... Trasmattor har jag slutat med, men man kan säkert hänga ut nån stor fin annan sorts matta för vädring under bar himmel nån natt... naughty.gif Har du fler brukbara tips? Vi fick nämligen bara 3 mm regn i natt, skulle inte skadat med lite till... whist.gif
Rihane
Regn? confused.gif

Grå
Ja, ÄNTLIGEN verkar det som att det kommer lite regn neråt, eller åtminstone lite moln så att växterna kan få lite vila. Som jag har väntat...

Boxer
CITAT (Rihane @ 09-06-2008, 13:15) *
Regn? confused.gif

Fattar inget heller???? blink.gif
renate
Regn???inte här.I mors var det helmolnigt men vinden blåste bort molnen och solen sken ela dagen(skiner än),blåste rätt rejält här.Nu är det lite slöjmoln på himlen men inget regn.Det ska blir kyligare med blåst men ännu inget regn här.Snart är allt förtorkat i trädgården.
HelenJ
Vad är regn?

De hade utlovat lokala skurar till imorgon, men nu är det bara blåst som gäller. All torr jord kommer att dra iväg! Kanske kunde det bli lite mulet och svalare framåt helgen, men regn? Verkar inte så....
Ezereht
Vi har planterat en 15-18 buskar i går kväll och i dag regnar det mera... bravo.gif

(stolarna är fortfarande omålade).
ylvahi
OJ det råkade komma tio droppar här med nyss

Bara för att jag skulle ut o plantera.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon